مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۳ میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آمادگی و ظرفیت بالابردن بیمه شوندگان را داراست.

۳ میلیون خانوار روستایی فاقد هرگونه بیمه هستند

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۳ میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آمادگی و ظرفیت بالابردن بیمه شوندگان را داراست.
                                                                                                   
                                                                                                                                                             
به گزار ش سلامت نیوز به نقل از میزان،با بیان اینکه ۶ میلیون و ۷۰ هزار خانوار عشایر و روستایی در سطح کشور شناسایی شده اند، گفت: از میان ۶ میلیون و ۷۰ هزار خانوار روستایی شناسایی شده تنها ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تا به امروز بیمه اجتماعی شده اند که ۳ میلیون خانوار روستایی فاقد هر گونه بیمه هستند.
 
وی با بیان اینکه صندوق بیمه روستائیان و عشایر آمادگی ارائه بیمه به تمامی ۳ میلیون خانوار را دارد، گفت: خوشبختانه ظرفیت صندوق به گونه‌ای است که دو برابر سهم بیمه کارفرما را می‌توانیم برای این افراد پرداخت کنیم.

 مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رشد استقبال روستائیان در سه ماهه اول سال را نسبت به سال گذشته ۵ درصد دانست و اظهار داشت: امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر روستائیان و عشایر بیشتری ازخدمات بهره‌مند شوند، زیرا اگر در جامعه‌ای افراد بیمه شده افزایش پیدا کنند می‌توانند در برابر نوسانات اقتصادی ایمن شوند و سبب کاهش تنش‌های اقتصادی خواهد شد.


وی از رسیدن به سن بازنشستگی روستائیان برای اولین بار خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار احکام بازنشستگی روستایی توسط صندوق صادر شده است که نشان دهنده احترام به کار تولید وتلاش روستائیان است. این رخداد بسیار با اهمیت است که بعد از ۳۰ سال کار شرافتمندانه و رسیدن به سن ۶۵ سالگی به سن بازنشستگی نائل شده اند و می‌توانند از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند و همچنین بازنشستگان روستایی می‌توانند زین پس با احکام حقوق بازنشستگی با عنوان ضمانت بانکی از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند.

واعظ مهدوی افزود: با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری هماهنگ کرده ایم تا دستورالعمل تشکیل ستادی مبنی بر سهمیه بندی مناطق برای اطلاع رسانی شورا‌ها و دهیاری‌های روستا از خدمات و فواید بیمه انجام دهند.


وی در زمینه رشد اطلاع رسانی برای افزایش ظرفیت بیمه شدگان روستایی و عشایری بیان کرد: ۲ هزار کارگزار برای گسترش چتر بیمه درروستا‌های سراسر کشور تدارک دیده شده تا با حضور در روستا‌ها و اطلاع رسانی از خدمات بیمه به روستائیان و عشایر در زمینه اطلاع رسانی آن‌ها تلاش کنند و جلسات متعددی به طور ماهیانه برگزار شده و  پیشرفت این کار را از آن‌ها مطالبه می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از تنوع بسته‌های خدماتی بیمه خبر داد و گفت: بسته‌های خدمات بیمه را برای روستائیان و مطابق با طبع و سبک زندگی آن‌ها تدارک دیده ایم که در آینده‌ای نزدیک سفر‌های زیارتی و سیاحتی و خدمات رفاهی بیشتر از جمله آن‌ها است.
 

واعظ مهدوی بیمه اجتماعی را یکی از راه‌های مقابله با فقر در روستا‌ها دانست و افزود: متاسفانه سال‌ها شاهد آن بودیم که سرپرستان خانوار هنگام ابتلا به بیماری و یا فوت براثرسانحه‌ وضعیت معیشت‌شان بلاتکلیف می‌ماند و یا افراد با سنین بالا دیگر قدرت انجام کار را نداشتند و دچار وضعیت سخت معیشتی می‌شدند، اما بیمه اجتماعی روستایی و عشایر می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای این خانواده‌ها باشد و چتر بیمه اجتماعی را برای آن‌ها فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در سال ۸۴ این صندوق برای جبران نقصی که در بیمه کارفرما و بیمه شدگان بود تاسیس شده است، بیان کرد: یکی از مزیت‌های صندوق بازنشستگی پرداخت حق بیمه سهیمه کارفرما توسط دولت است به این معنی که دولت دو برابر سهم کارگر را تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومان توسط فرد پرداخت می‌کند.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha