متخصصان مركز مطالعاتی سرطان «فرد هاچینسون» در سیاتل با اعلام خبری خوش برای زنان سالمند تاكید كردند كه گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی، خطر ابتلا به سرطان سینه را كاهش می‌دهند.

سلامت نیوز : متخصصان مركز مطالعاتی سرطان «فرد هاچینسون» در سیاتل با اعلام خبری خوش برای زنان سالمند تاكید كردند كه گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی، خطر ابتلا به سرطان سینه را كاهش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در آزمایشات جدید دریافته‌اند كه علائم یائسگی خطر ابتلا به سرطان سینه را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

دكتر كریستوفر آی لی متخصص همه‌گیرشناسی سرطان سینه دراین‌باره خاطر نشان كرد: ما می‌دانیم كه هورمون‌ها در احتمال بروز سرطان سینه نقش دارند و همچنین علائم یائسگی در ابتدا به دلیل تغییرات هورمونی ظاهر می‌شوند.

به گزارش روزنامه‌ هلت دی نیوز، این متخصصان بر روی یك‌هزار و 437 زن یائسه كه 988 نفر از آن‌ها به سرطان سینه مبتلا بودند،‌ مطالعات خود را انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند در زنانی كه علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی بیشتر است، خطر ابتلا به سرطان سینه به میزان زیادی كاهش پیدا می‌كند.

آمارها حاكی از آن است كه سرطان سینه دومین سرطان كشنده در بین زنان آمریكایی است. شرح این مطالعه در مجله «نشانگرهای زیستی اپیدمیولوژی و پیشگیری از سرطان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha