حتما همه شما هنگام عبور از مسیر مصلی و الغدیر شهر خرم‌آباد استان لرستان در سه‌راهی‌ ساختمان نیمه‌کاره بیمارستان مهرگان را دیده‌اید. ساختمانی که باید خیلی پیش از این‌ها به بهره‌برداری می‌رسید تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم شهر باشد. با وجود این، بیمارستان مهرگان نه تنها نتوانست گرهی از مشکلات بخش درمان استان باز کند، بلکه در این مدت به یکی از حسرت‌های شهروندان تبدیل شده است.

بیمارستان مهرگان؛ شاید وقتی دیگر

سلامت نیوز: حتما همه شما هنگام عبور از مسیر مصلی و الغدیر شهر خرم‌آباد استان لرستان در سه‌راهی‌ ساختمان نیمه‌کاره بیمارستان مهرگان را دیده‌اید. ساختمانی که باید خیلی پیش از این‌ها به بهره‌برداری می‌رسید تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم شهر باشد. با وجود این، بیمارستان مهرگان نه تنها نتوانست گرهی از مشکلات بخش درمان استان باز کند، بلکه در این مدت به یکی از حسرت‌های شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز، مدیرعامل بیمارستان مهرگان به همشهری می‌گوید: کلنگ بیمارستان سال 82 به زمین زده شد، اما بعد از 15 سال حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از یک سال پیش عملیات اجرایی آن متوقف شده است. سید نعمت‌الله شاهرخی با بیان اینکه این بیمارستان با 100 تخت و 8 اتاق عمل در دست ساخت است، می‌افزاید: تاکنون حدود 10 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هزینه شده و برای تکمیل پروژه به 35 میلیارد تومان نیاز است. قرار است 20 میلیارد تومان از مبلغ مورد نیاز به صورت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی پرداخت شود.
وی یکی از دلایل کند پیش رفتن پروژه را همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌داند و اظهار می‌کند: یکی از بانک‌ها به عنوان بانک عامل در مقطعی یک میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به پروژه پرداخت کرد و بازپرداخت را یک میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان می‌کند بدون اینکه معوقه‌ای داشته باشیم. فعلا پیگیر شکایت برای تعیین این میزان بازپرداخت هستیم.

مدیرعامل بیمارستان مهرگان همچنین از همکاری نکردن دانشگاه علوم پزشکی لرستان گلایه و تصریح می‌کند: درباره همکاری نکردن دانشگاه علوم پزشکی هم با وزارت بهداشت و درمان مکاتبه‌هایی داشته‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

شاهرخی ارزش ریالی بیمارستان مهرگان را 18 میلیارد تومان عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: قرار است با سهامداران صحبت کنیم تا تکلیف بیمارستان مشخص شود. یا آن را واگذار کنیم یا سهامداران با آورده خودشان ساختمان را تکمیل کنند.  مدیرعامل بیمارستان مهرگان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مزایای ایجاد این بیمارستان اشاره می‌کند و می‌گوید: با تکمیل بیمارستان مهرگان برای 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد می‌شود. کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، به همشهری می‌گوید:  دانشگاه علوم‌ پزشکی حمایت‌های لازم مانند صدور مجوز و تمدید پروانه یا تمدید موافقت اصولی را انجام داده و طبق اظهار نظر سرمایه‌گذار دلیل تاخیر پروژه مربوط به تامین منابع مالی است.
این مسئول توضیح می‌دهد: تنها کاری که دانشگاه علوم‌ پزشکی می‌تواند انجام دهد، صدور مجوزهاست، اما اگر قرار بود منابع مالی را هم ما تامین کنیم که دیگر نیازی به ورود بخش خصوصی نبود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha