رئیس مركز تحقیقات اورولوژی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرطان مثانه براساس تحقیقات مركز تحقیقات اورولوژی ایران بزرگترین چالش بهداشتی كشور است

سلامت نیوز :  رئیس مركز تحقیقات اورولوژی ایران و استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: سرطان مثانه براساس تحقیقات مركز تحقیقات اورولوژی ایران بزرگترین چالش بهداشتی كشور است.

به گزارش فارس،‌ عباس بصیری در حاشیه مراسم چهارمین انجمن و كنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسكپی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ این كنگره برای اطلاع‌رسانی از آخرین دستاوردهای حوزه اورولوژی در جهان و ایران با 12 امتیاز بازآموزی به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

وی گفت: شایع‌ترین عارضه اورولوژی در ایران و جهان سنگ كلیه است و در ایران نیز این آمار 37 درصد را نشان می‌دهد.

وی به دیگر عارضه‌ها و بیماری‌های اورولوژی از جمله بیماری‌های پروستات و سرطان‌ها اشاره كرد و افزود:‌در نتیجه تحقیقات 4 ساله در مركز تحقیقات اورولوژی ایران در زمینه سنگ كلیه كه قدمت معالجه و درمان آن 4 هزار سال است زمینه‌های پیشگیری از این عارضه در این مركز گردآوری شده است.

بصیری با بیان اینكه 60 درصد سنگ‌ كلیه‌ها برگشت‌پذیر هستند كه متعاقباً درمان آن نیز بسیار هزینه‌بر است، گفت: پیشگیری مهمترین و مؤثرترین روش در بیماری سنگ كلیه محسوب می‌شود كه در این راستا باید افراد در رژیم غذایی خود به خصوص مصرف آب زیاد كه باعث سنگ كلیه می‌شوند موارد پیشگیری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر با انجام عمل‌های جراحی به روش لاپاراسكپی تنها 5 درصد عمل جراحی سنگ كلیه و دیگر عارضه‌های كلیوی در حوزه اورولوژی توسط جراحی باز انجام می‌شود، تصریح كرد: در حال حاضر با انجام 5 هزار و 700 عمل لاپاراسكپی در مركز تحقیقات اورولوژی ایران و 32 هزار عمل اندوسكپی در مراكز خدمات درمانی كشور كه نخستین‌بار نیز از بیمارستان لبافی‌نژاد این عمل آغاز شد در حال حاضر در تمام كشور این چرخه خدمات‌رسانی درمانی با حضور فوق‌ تخصصان اورولوژی كشورمان صورت می‌پذیرد.

بصیری افزود: عمل لاپاراسكپی درمانی غیر تهاجمی محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز روش‌های ترمیمی دیگری در جهان از جمله عمل‌های روباتیك در حال انجام است ولی در ایران به دلیل هزینه‌های بالای این نوع جراحی‌ها صورت نمی‌پذیرد و متخصصان كشورمان بیشتر با تكنیك‌های پزشكی بومی بیماران را معالجه می‌كنند كه نتایج بهتری را نیز به همراه دارد.

وی به روز سلامت مردان (5 اسفند) كه در زمینه بهداشت سلامتی مردان اختصاص یافته است، اشاره كرد و گفت: از جمله بیماری‌های شایع مردان سرطان پروستات است كه شایع‌ترین سرطان در آمریكا و اروپا به حساب می‌آید ولی در ایران سرطان مثانه به عنوان چالش و شایع‌ترین سرطان كه براساس تحقیقات 4 ساله در مركز تحقیقات اورولوژی ایران شناخته شده است.

رئیس مركز تحقیقات اورولوژی ایران با اشاره به اینكه سرطان مثانه به دلیل وفور و سختی آن مهم‌ترین مسئله بهداشتی كشور محسوب می‌شود، خاطرنشان كرد: سرطان پروستات میزان كشندگی خیلی كمتر نسبت به سرطان مثانه دارد و باید به عارضه‌های سرطان مثانه در كشور و پیشگیری و درمان آن توجه بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha