آمارها نشان می‌دهد كه نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه در بین زنان كشورهای مختلف اروپایی در حال افزایش است

سلامت نیوز :آمارها نشان می‌دهد كه نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ریه در بین زنان كشورهای مختلف اروپایی در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، محققان با استفاده از اطلاعات مربوط به مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپا به این آمار دست یافته‌اند.

این اطلاعات در بین سال‌های 1970 تا 2007 میلادی تهیه شده‌اند و برای پیش‌بینی شمار قربانیان سرطان در سال 2011 مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

روزنامه تلگراف دراین‌باره گزارش داد، این محققان تخمین زده‌اند كه در سال جاری میلادی (2011) در اروپا یك میلیون و 300 هزار نفر قربانی سرطان خواهند شد. بنابراین مطالعات، بین كشورهای اروپایی نرخ ابتلا به سرطان در كشور لهستان در بالاترین حد و در كشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا در پایین‌ترین حد برآورد شده است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد كه نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان‌های اصلی مثل سرطان معده، رحم، پروستات و سرطان خون احتمالا در سال 2011 كاهش خواهد یافت؛ اما در عوض تعداد زنانی كه بر اثر ابتلا به سرطان ریه خواهند مرد، در سرتاسر اروپا به جز انگلیس بیشتر می‌شود.

پس از یك دهه افزایش، نرخ زنان قربانی سرطان ریه در انگلیس كمتر خواهد شد، اما از سوی دیگر آمارها نشان داده است كه تاكنون در انگلیس و لهستان میزان مرگ‌ومیر زنان در اثر ابتلا به سرطان ریه بیشتر از سرطان سینه بوده است.

همچنین این بررسی حاكی است، در بین مردان اروپایی نرخ ابتلا به سرطان ریه روند مداوم رو به كاهش داشته است. كارشناسان می‌گویند همین روند در آمریكا نیز مشاهده شده است.

دكتر كارلو لاوچیا، كارشناس سرطان انستیتو «ماریو نگری» در دانشگاه میلان كه سرپرستی این مطالعه را عهده دار بوده تاكید كرد: دلیل افزایش تعداد زنان مبتلا به سرطان ریه در اروپا عمدتا عوامل فرهنگی است.

زنان اغلب به سختی سیگار را ترك می‌كنند و افزایش وزن بیشتری نیز دارند. برای زنان سیگار در واقع به یك اعتیاد روانی تبدیل می‌شود كه كنار گذاشتن آن دشوارتر خواهد شد.

این تحقیق آماری گسترده در مجله سالانه‌های اونكولوژی منتشر شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha