سلامت نیوز : مدیر كل توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: آزمون استخدام بیش از 23 هزار پرستار و كادر درمانی در وزارت بهداشت امروز با حضور 83 هزار متقاضی در سراسر كشور برگزار شد و نتایج آن اواسط فروردین 90 اعلام می شود.

حسین مباركی در گفت و گو با فارس، افزود: این آزمون برای تأمین نیروهای مورد نیاز قانون ارتقای بهره وری خدمات كاركنان بالینی نظام سلامت امروز در سراسر كشور با حضور بیش از 83 هزار متقاضی از رشته های پرستاری، پزشكی، بهیاران و كاردان های اتاق عمل، هوشبری و فوریتهای پزشكی برگزار شد.

وی ادامه داد: حدود 85 درصد از ظرفیت استخدامی این قانون به پرستاران اختصاص داد و بیش از 19 هزار پرستار طی این آزمون در مراكز درمانی وزارت بهداشت استخدام می شوند و پس از طی مراحل گزینش در دانشگاههای علوم پزشكی به تدریج از بعد از نیمه فروردین در مراكز بهداشتی و درمانی دولتی بكارگیری می شوند.

وی گفت: یكی از مشكلات پیش رو برای استفاده از تمام ظرفیت این قانون و استخدام 23 هزار نیروی جدید، قدیمی بودن و به روز نبودن چارتهای سازمانی بیمارستانها و ردیف های شغلی در وزارت بهداشت بود كه با پیگیری های انجام شده حل شد و گر نه امكان استخدام این تعداد نیروی جدید نبود.

مباركی افزود: در صورتی كه نیروهای استخدامی از بین نیروهای قراردادی وزارت بهداشت باشند راهكارهایی برای جذب دوباره نیروهای قراردادی در وزارت بهداشت اتخاذ شده كه جایگزین شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha