یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون راهکار جدیدی را برای ردگیری مکانیزم های عامل تخریب سلول های عصبی قلب در اثر بیماری پارکینسون توسعه دادند.

شناسایی آثار مخرب پارکینسون بر قلب

سلامت نیوز:محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسون راهکار جدیدی را برای ردگیری مکانیزم های عامل تخریب سلول های عصبی قلب در اثر بیماری پارکینسون توسعه دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حدود 60 درصد از بیماران مبتلا به پارکینسون دچار آسیب های جدی ارتباطات عصبی قلب با سیستم عصبی سمپاتیک هستند. این اعصاب وظیفه هماهنگی شدت گردش خون با تغییرات فعالیت عضلانی را بر عهده دارند.


پایگاه خبری ساینس دیلی،در اثر تخریب این اعصاب، بدن بیماران مبتلا به پارکینسون آمادگی کمتری برای واکنش به استرس و تغییرات ساده ای مانند برخاستن دارد.

محققان در این تحقیقات از سیستم عصبی میمون رزوس برای مدل سازی عوارض پارکینسون استفاده کردند و با استفاده از نوعی سم، در اعصاب قلب این میمون ها آسیب هایی مشابه آنچه در انسان رخ می دهد، ایجاد کردند.


سپس با استفاده از یک فناوری تصویربرداری موسوم به پت اسکن که امکان ردگیری فرآیندهای شیمیایی در بدن را فراهم می کند، بدن میمون ها را به صورت دوره ای اسکن کردند. محققان به منظور تشخیص وضعیت گسترش اعصاب آسیب دیده در عضلات بطن چپ قلب، شناسایی موقعیت بیشترین میزان التهاب در این عضلات و محل بیشترین استرس اکسیداتیو از سه ماده شیمیایی استفاده کردند و توانستند تغییرات این سه عامل را در یک دوره زمانی خاص با دقت بالا بررسی کنند.


پیش از این محققان می دانستند که پارکینسون موجب تخریب اعصاب قلب می شود، اما قادر به شناسایی دقیق علت آن نبودند. اکنون محققان با استفاده از این فناوری می توانند محل التهاب و استرس اکسیداتیو را با دقت مشخص کنند و نحوه ارتباط این عوامل را با تخریب ارتباطات عصبی بیماران مبتلا به پارکینسون مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

همچنین این فناوری امکان بررسی میزان اثرگذاری روش های درمانی جدید را بر سلامت نورون های کنترل کننده فعالیت قلب بیماران فراهم می کند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه npj Parkinsons Disease منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha