هرنوعی از اختلالات روانی می‌تواند رابطه شما و همسرتان را بشدت تحت تأثیر قرار بدهد. بیشترین اختلالاتی که افراد بالغ را درگیر می‌کند افسردگی، اختلال افسردگی دوقطبی، اختلال اضطراب و پانیک است.

تاثیر بیماری‌های روحی بر رابطه زناشویی

سلامت نیوز: هرنوعی از اختلالات روانی می‌تواند رابطه شما و همسرتان را بشدت تحت تأثیر قرار بدهد. بیشترین اختلالاتی که افراد بالغ را درگیر می‌کند افسردگی، اختلال افسردگی دوقطبی، اختلال اضطراب و پانیک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، هرکدام از این بیماری‌های روحی براحتی رابطه شما و همسرتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر همسرتان دچار یکی از این انواع اختلال‌ها باشد و برای درمان و حفظ ارتباط سالم زناشویی‌تان تلاشی نکنید، احساس خوشبختی و شادی را از دست می‌دهید و قربانی این ارتباط خواهید
 شد.
زمانی که متوجه نشانه‌های اختلال روانی در همسرتان می‌شوید همه تلاش و تمرکزتان را روی درمان همسرتان می‌گذارید این اولین و مهم‌ترین اقدام است؛ درست مثل اینکه برای یک پای شکسته به فکر آتل‌بندی و مراقبت باشید.
اثرات معمول اختلالات روانی اضطراب، پریشانی، افسردگی و رفتارهای نامتعارف دیگر است اما اثر جدی این اختلالات ایجاد فاصله در رابطه زناشویی شما است. این درست زمانی اتفاق می‌افتد که دیگر در این ارتباط احساس خوشحالی نکنید و مدام با هم درگیری داشته باشید. اما این اختلالات حتماً اثر مستقیمی روی رابطه شما و همسرتان نمی‌گذارند و شما می‌توانید طوری رفتار کنید تا اثر این مشکلات
را کم کنید.
این نکته را فراموش نکنید که بیماری روحی همسرتان، توجیه و دلیل قانع کننده‌ای برای گناهکار دانستن او و شانه خالی کردن شما از مسئولیت‌هایتان نیست. هر اختلاف و مشکلی که در ارتباط زناشویی پیش می‌آید به‌خاطر بیماری همسرتان نیست و شما حق ندارید انگشت اتهام و گناهکاری را به سوی او نشانه بگیرید.
ممکن است رفتارهای همسرتان بر اختلافات و مشکلات تأثیر بگذارد و به این ارتباط آسیب بزند اما این بهانه خوبی نیست که مسئولیت خودتان را نپذیرید و خودتان مشکل ساز شوید. چون همسرتان بیمار است شما قربانی نمی‌شوید اما بی‌مسئولیتی و تلاش نکردن برای درمان همسرتان هردوی شما را قربانی خواهد کرد.
با این حال اختلال روانی همسرتان می‌تواند شما را قربانی این رابطه کند اما اگر همیشه احساس کنید زندگی‌تان فدای این ارتباط شده بالاخره این اتفاق می‌افتد. علاوه بر این بیماری همسرتان ربطی به شما ندارد، شما باعث بیماری او نشده‌اید پس نباید احساس گناه کنید. اما باید آنقدر هوشمند باشید که به تأثیر رفتارهایتان بر ایجاد این بیماری یا تشدید بیماری توجه کنید.
 اگر فهرستی از مشکلات زناشویی‌تان تهیه کنید و اثرات آن را روی اختلال همسرتان بررسی کنید متوجه می‌شوید این دو هیچ ربط مستقیمی به یکدیگر ندارند یا ممکن است به این نتیجه برسید که چطور بیماری را با اختلافاتتان تشدید کرده‌اید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha