فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردمی به کلانتری‌ها ثبت شده ، گفت: با توجه به ضرورت امر و برنامه ریزی های انجام گرفته مراکز مشاوره ای و مددکاری تا پایان سال 98 در کلانتری ‌های سراسر کشور راه اندازی می شود.

30 میلیون ایرانی سال گذشته به کلانتری ها مراجعه کردند

سلامت نیوز: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردمی به کلانتری‌ها ثبت شده ، گفت: با توجه به ضرورت امر و برنامه ریزی های انجام گرفته مراکز مشاوره ای و مددکاری تا پایان سال 98 در کلانتری ‌های سراسر کشور راه اندازی می شود.


به گزارش   سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری روز یکشنبه در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور افزود: با توجه حجم بالای کار و پاسخگویی پلیس پیشگیری، تقویت این پلیس از برنامه‌های دارای اولویت ناجاست.
به گفته وی، هم اکنون 700 کلانتری از 1800 کلانتری سراسر کشور به مراکز مشاوره ای و مدد کاری مجهز شده اند.
وی اظهار داشت: پلیس پیشگیری با توجه به گستردگی و حجم فعالیت ها و با توجه به اینکه بیشترین تعامل را با مردم دارد به نوعی نمایندگان ناجا به خصوص در کلانتری‌ها هستند.
اشتری تصریح کرد: ارائه بهترین خدمت با سرعت و دقت بالا به مردم وظیفه و افتخار ما در نیروی انتظامی است و هیچ سازمانی وجود ندارد که به این گستردگی به مردم خدمت ارائه دهد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات و آمار موجود، سال گذشته 30 میلیون مراجعه مردم به کلانتری‌ها به ثبت رسیده و ارائه خدمت شده است.
فرمانده ناجا تصریح کرد: به منظور تسهیل در کارها باید از وضعیت سنتی به سمت حرفه ای و تخصصی حرکت کنیم. لازمه این امر استفاده از فناوری‌های روز و فراگیری آموزش های لازم است.
اشتری با بیان اینکه یکی از راههای ایجاد تحول در تمام زمینه ها استفاده از فناوری های روز و امکانات است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری‌های روز انجام گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در این خصوص گامهای خوبی در پلیس پیشگیری برداشته شده اما کافی نیست. برای ایجاد تحول پذیرای هر طرحی از سراسر کشور هستیم و از آن حمایت می کنیم.


وی ادامه داد: در این ارتباط باید در اولین گام استفاده از مشاوران و مددکاران را کلانتری ها ارتقاء داده تا پلیس پیشگیری را متحول کنیم.
وی افزود: ایجاد مراکز مشاوره ای و مددکاری موجب کاهش اختلافات، حل مسائل و مشکلات و نیز کاهش حجم مراجعات به دادسراها خواهد شد.
وی گفت: پلیس مورد اعتماد مردم است. این مهم بزرگترین سرمایه ناجا است که قدردان آن بوده و آن را مایه افتخار خود می دانیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بحث آموزش از دیگر برنامه های دارای اولویت ما در ناجا است که برای رسیدن به حد مطلوب فراگیری آموزش های لازم و به روز ضروری است و باید به این سمت حرکت کنیم.
سردار اشتری ادامه داد: تقویت و تجهیز یگانهای امداد پلیس نیز از دیگر برنامه های دارای اولویت ما است تا بتوانیم قدرت پیشگیری خود را با اشراف اطلاعاتی افزایش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: افزایش قدرت پیشگیری های اجتماعی مانع از بروز بسیاری از حوادث خواهد شد که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha