نتایج مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد فرآورده‌های حاصل از سوخت و ساز اسید چرب "امگا ۳" در بدن می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند.

سوخت و سازِ امگا ۳ در بدن ترکیب ضدسرطانی تولید می‌کند

سلامت نیوز:نتایج مطالعه روی موش‌ها نشان می‌دهد فرآورده‌های حاصل از سوخت و ساز اسید چرب "امگا ۳" در بدن می‌توانند خاصیت ضد سرطانی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان آمریکایی اظهار داشتند: زمانیکه بدن، اسید چرب امگا ۳ را می‌سوزاند نوعی از مولکول‌ها تولید می‌شوند که می‌توانند از رشد و گسترش تومورهای سرطانی جلوگیری کنند.

این مولکول‌ها به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود که از ویژگی‌های مشابهی با کانابینوییدهای موجود در ماری‌جوآنا و البته بدون تاثیر روان‌گردان برخوردار است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی محققان آمریکایی گروه جدیدی از متابولیت‌های اسید چرب امگا ۳ به نام EDP-EA را شناسایی کردند و دریافتند که این مولکول‌ها ویژگی‌های ضد التهابی دارد. محققان با توجه به این ویژگی تاثیر EDP-EA بر سلول‌های سرطانی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

آنها با مطالعه روی موش‌های مبتلا به نوعی سرطان استخوان که با درد بسیار همراه است و به سختی درمان می‌شود، مشاهده کردند: EDP-EA رشد تومورها و رگ‌های خونی را کند ساخته، از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و موجب از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان آمریکایی همچنین دریافتند EDP-EA در حجمی بالاتر سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد هرچند در این زمینه به اندازه داروهای شیمی درمانی موجود در بازار موثر نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha