سلامت نیوز :بسیاری از بیماری‌هایی كه در میان مردان شایع است ممكن است با فعالیت‌های ورزشی و فیزیكی مناسب پیشگیری و درمان شود.
 رییس انجمن علمی طب ورزشی در نشست علمی خبری روز ملی سلامت مردان گفت: مشكلات اصلی هزاره سوم تنها به ایدز، سرطان، آنفلوانزای تیپ 1 و سوانح رانندگی محدود نمی‌شود بلكه قسمت اصلی این مشكلات مربوط به بی‌تحركی افراد یك جامعه است.
دكتر فرزین حلب‌چی درباره نوع صحیح فعالیت جسمانی گفت: نوعی از حركت بدن كه در اثر انقباض عضلات اسكلتی ایجاد و به وضوح باعث هزینه كردن انرژی می‌شود به عنوان یك فعالیت جسمانی صحیح و استاندارد شناخته می‌شود.
وی تصریح كرد: براساس مطالعات انجام شده در سال 84 نیمی از زنان و مردان بالای 25 سال فاقد فعالیت فیزیكی مناسب در طول روز هستند و این بی‌فعالیتی بدون شك از تبعات زندگی ماشینی است.
رییس انجمن علمی طب ورزشی درباره دلایل كاهش تحرك در سال‌های اخیر در میان افراد جامعه گفت: افزایش مشاغل كم تحرك شهری، سهولت دسترسی به امكانات، پیشرفته بودن زیر ساخت‌ها و فن‌آوری‌ها و در نتیجه كاهش نیاز به فعالیت جسمانی از مهم‌ترین دلایل كاهش تحرك در زندگی شهرنشینان است كه بدون شك در صورت عدم توجه به فعالیت فیزیكی مناسب در طول روز هزینه‌های سنگینی را برای این افراد در پی خواهد داشت.
دكتر فرزین حلب‌چی خاطرنشان كرد: افراد بزرگسال 18 تا 65 سال باید حداقل هر روز به مدت 30 دقیقه فعالیت فیزیكی شدید (افزایش ضربان قلب) داشته باشند تا بتوانند از ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها پیشگیری كنند.
وی در پایان از مسئولان بهداشتی و درمانی كشور خواست تا شرایط لازم را برای افزایش دسترسی به تسهیلات تفریحی فراهم كرده و زیرساخت‌های لازم را برای حمایت بیشتر از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهبود بخشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha