سلامت نیوز :مدیر كل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی گفت : 30 میلیون نفر در كشور در حال حاضر تحت پوشش طرح پزشك خانواده هستند.
 
 محمد اسماعیل مطلق در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح پزشك خانواده از سال 84 با اعتباری بیش از سه هزار و 300 میلیارد ریال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شد.
وی اظهار داشت : طرح پزشك خانواده یك برنامه ملی است كه در این طرح برای هر دو هزار و 500 نفر یك پزشك، هر پنج‌هزار نفر یك پرستار و یك ماما و برای هر 10هزار نفر یك كارشناس تغذیه و روانشناس درنظر گرفته شده است.
مطلق با اشاره به اینكه وزارت بهداشت تیم پزشك خانواده را برای خدمت به مردم در نظر گرفته است ، گفت : هر تیم باید دو هزار و 500نفر را زیر پوشش خدماتی خود قرار دهد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت با بیان اینكه پزشك خانواده متولی سلامت جامعه است، گفت :هدف از اجرای طرح پزشك خانواده ارتقای سلامت و سیستم پیشگیری در جامعه است و در واقع سیستم بهداشتی از درمانگری به سوی سلامت‌نگری تغییر می دهد.
مطلق ، پیش بینی كرد كه این طرح در سال آینده در برخی از كلانشهرها نیز اجرا شود و در مدت پنج سال آینده به صورت برنامه ملی درآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha