رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نقدینگی پاشنه آشیل تدارک و ایجاد ذخیره استراتژیک در مورد داروها و لوازم پزشکی خاص در بیمارستان‌ها برای مقابله با اثرات تحریم است؛ بیمه‌های پایه باید این نقدینگی را فراهم کنند تا در تهیه دارو و لوازم پزشکی با مشکل مواجه نشویم.

بیمه‌های پایه نقدینگی مورد نیاز بیمارستان‌ها را فراهم کنند

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نقدینگی پاشنه آشیل تدارک و ایجاد ذخیره استراتژیک در مورد داروها و لوازم پزشکی خاص در بیمارستان‌ها برای مقابله با اثرات تحریم است؛ بیمه‌های پایه باید این نقدینگی را فراهم کنند تا در تهیه دارو و لوازم پزشکی با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد آقاجانی افزود: بیمه سلامت مسیری را برای مدیریت هزینه‌ها آغاز کرده است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت منابعی که این سازمان با آن روبروست، غیرقابل اجتناب است. در این خصوص اقدامی که دانشگاه‌ها باید برای کاهش هزینه‌ها انجام دهند، این است که کمترین آسیب به بیماران نیازمند خدمات درمانی که به لحاظ مالی دچار مشکل هستند، وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بسیار نزدیکی بین بیمه سلامت و دانشگاه‌ها برای پیشبرد سیاست‌ها و جلوگیری از آسیب به مردم لازم است، گفت: هر گونه سیاست در حوزه بیمه‌های خدمات درمانی که منجر به مراجعه مردم از بخش دولتی به بخش خصوصی برای دریافت خدمت شود، آسیب جدی به خانواده‌های متوسط و کم درآمد وارد می‌کند؛ چرا که هزینه‌های بخش خصوصی قابل مقایسه با بخش دولتی نیست. باید سیاستهایمان در مدیریت هزینه به گونه‌ای باشد که بیماران طبقات متوسط و محروم حتما در مراکز دولتی پذیرش شوند. در غیر این صورت فشار زیادی به اقتصاد خانوار وارد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت ۷۰ درصد مطالبات دانشگاه‌ها بدون دریافت سند توسط بیمه سلامت گفت: اقدام مثبتی انجام شده که امیدواریم تداوم داشته باشد. تداوم این اقدام در ماه‌های پیش رو اطمینانی را بین ارائه دهندگان خدمات و مراکز طرف قرارداد با این سازمان ایجاد می‌کند.

 آقاجانی همچنین در خصوص اثر تحریم‌های احتمالی بر تهیه دارو و لوازم پزشکی به خصوص برای بیماران خاص گفت: نقدینگی پاشنه آشیل تدارک و ایجاد ذخیره استراتژیک در مورد داروها و لوازم پزشکی خاص در بیمارستان‌ها برای مقابله با اثرات تحریم، است. در صورتی که نقدینگی در بیمارستان‌های دولتی وجود داشته باشد، ذخیره استراتژیک در بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین بیمه‌های پایه باید این نقدینگی را تامین کنند تا با مشکلی روبرو نشویم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha