سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 248602

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در روزهای گرم، پوست شان قرمز رنگ، حساس و همراه با احساس خارش می‌شود. در این شماره و شماره آینده به بررسی این مشکل و روش‌های درمان آن می‌پردازیم.

درمان‌های ساده برای رفع قرمزی پوست

سلامت نیوز: برای بسیاری از افراد پیش آمده است که در روزهای گرم، پوست شان قرمز رنگ، حساس و همراه با احساس خارش می‌شود.

علت بروز مشکل
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، این ضایعه بیشتر در فصل تابستان رایج است اما در زمستان نیز ممکن است رخ دهد. علت این قرمزی و خارش، بسته شدن منافذ پوست بر اثر تعرق زیاد است. هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست حساس و قرمز می‌شود. به همین دلیل این مشکل در نواحی گردن، شانه‌ها، زیر بغل و کمر رایج‌تر است.

عوامل تحریک کننده
پوشیدن لباس‌های زیاد و بسیار گرم در زمستان که باعث تبخیرنشدن عرق می‌شود عامل بروز این مشکل در زمستان است. پوشیدن لباس‌های نایلونی و گرم، استفاده از محصولات آرایشی چرب و ورزش‌های سنگینی که همگی باعث تعرق زیاد می‌شوند از دیگر عوامل تحریک‌کننده این عارضه‌اند. نوزادان بیشتر در معرض این مشکل‌ هستند چرا که غده‌های تعریقی آنها هنوز کامل شکل نگرفته و احتمال بسته شدن منافذ پوست شان بیشتر است. به همین دلیل در پوشاندن لباس به نوزادان باید دقت زیادی کرد.

نشانه‌های رایج
قرمزی پوست، تاول‌های ریز و سوزش و خارش ناحیه‌ای پوست نشان از گرفتگی منافذ پوست دارد. با اینکه این مشکل چندان جدی نیست اما باید درمان شود.

درمان‌های ساده

جو پرک شده یا اوت میل: می‌توانید جو له شده و مخلوط شده با کمی آب را به‌صورت اسکراب بر ناحیه آسیب دیده بزنید. اوت میل از پوست لایه‌برداری می‌کند و برای برطرف کردن سوزش و خارش بسیار مؤثر است.

 آرد نخودچی: 3-2 قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری آب و گلاب ترکیب کنید تا خمیر شود و آن را به نواحی آسیب دیده بزنید. این ترکیب پوست را پاکسازی و آرام می‌کند.

جوش شیرین: 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا محلولی رقیق به‌دست آید. یک دستمال را به این محلول آغشته کرده و به پوست بمالید. بگذارید محلول چند دقیقه روی پوست بماند. خاصیت ضد باکتریایی جوش شیرین مانع از ایجاد عفونت در پوست آسیب دیده می‌شود.

 سیب زمینی: برش‌های یک سیب زمینی خام را روی پوست ملتهب گذاشته و برای 15-10 دقیقه نگه دارید. این کار سوزش و خارش را کم کرده و پوست را نرم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha