سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 248623

تنها چند روز بعد از سیل خروشان که منجر به جان باختن دستکم 200 تن از مردم ژاپن شد این بار موج گرما که از سه روز پیش آغاز شده است تا کنون جان دستکم 15 نفر را گرفته و شمار زیادی را هم راهی مراکز درمانی کرده است.

گرما در ژاپن جان 15 نفر را گرفت

سلامت نیوز:  تنها چند روز بعد از سیل خروشان که منجر به جان باختن دستکم 200 تن از مردم ژاپن شد این بار موج گرما که از سه روز پیش آغاز شده است تا کنون جان دستکم 15 نفر را گرفته و شمار زیادی را هم راهی مراکز درمانی کرده است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ژاپن تایمز امروز سه شنبه اعلام کرد مردم در غرب ژاپن در حالی که هنوز درگیر مشکلات ناشی از سیل ویرانگر و رانش زمین در پی بارش بی سابقه باران هستند، با وضعیت نابسامان آب و هوا از جمله موج گرما هم دست و پنجه نرم می کنند.


دمای هوا در بیشتر مناطق در سراسر کشور افزایش یافته است و در برخی استان ها به حدود 40 درجه سانتیگراد رسیده است.
این شرایط در استان هیروشیما در مناطقی که بیشترین خسارات ناشی از جاری شدن سیل را متحمل شده است حتی دشوارتر هم هست زیرا عملیات جستجو برای مفقود شدگان و پاکسازی مناطق سیل زده هنوز ادامه دارد.


در استان اواکایاما نیز ساکنان و داوطلبان در حال انجام کار طاقت فرسای پاکسازی آوار و زباله ها هستند تلی از آوار و زباله در حاشیه جاده ها جمع و موجب ایجاد بوی تعفن و اختلال در عبور و مرور شده است.
سال گذشته نیز در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا شهریور حدود 50 تن در ژاپن به دلیل گرما جان خود را از دست دادند.
هفته پیش نیز به دلیل بارش سنگین باران و جاری شدن سیل حدود 200 تن در ژاپن جان باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha