رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش ۱۴ درصدی مستمری تمام مددجویان تحت پوشش این نهاد و سازمان بهزیستی خبر داد. پرویز فتاح با اشاره به پرداخت مابه التفاوت سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد گفت: این ما به التفاوت سه شنبه شب (دیشب) واریز شد.

افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

سلامت نیوز:رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش ۱۴ درصدی مستمری تمام مددجویان تحت پوشش این نهاد و سازمان بهزیستی خبر داد. پرویز فتاح با اشاره به پرداخت مابه التفاوت سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد گفت: این ما به التفاوت سه شنبه شب (دیشب) واریز شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: همچنین حدود30 هزار مددجوی جدید را وارد چرخه حمایتی می‌کنیم و می‌توانیم این اقدام را برای ماه های آینده نیز ادامه دهیم. وی با بیان اینکه ما اختیار داریم تا سقفی را وارد عرصه تحت پوشش کنیم، گفت: سعی کردیم با شیب ملایمی جلو برویم و اخبار خوبی از استان ها به گوش می‌رسد.

فتاح با بیان اینکه افراد در نوبت کمیته امداد در بعضی استان‌ها تقریباً به صفر رسیده است، افزود: اگر افرادی نیز در نوبت باشند در دو تا سه ماه آینده این سقف برداشته می‌شود و این ظرفیتی است که تبصره 14 بودجه در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار داده است.

وی به تبصره 14 بودجه که 7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داده و شعار رئیس جمهوری هم بوده است، اشاره کرد و گفت: تمام این اعتبار برنامه‌ریزی شده و در تیرماه تا پایان اسفند برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تخصیص می‌یابد و هزینه خواهد شد.

فتاح این اقدام را مهم‌ترین گام در شرایط حساس کنونی کشور بیان کرد و افزود: سال گذشته اجرای مصوبه تبصره 14 تا آذر طول کشید اما امسال با تلاش و سرعت عمل نه تنها این مصوبه تصویب شد بلکه به اجرا نیز رسید و سه شنبه شب واریزی‌ها صورت می‌گیرد.

وی به اقدام مهم دوم کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در تبصره 16 بودجه 97 حدود 1400 میلیارد تومان اعتبار از بانک‌ها به صورت وام قرض‌الحسنه برای اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تخصیص داده شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگرانی ما این بود که این رقم کمتر از رقم سال گذشته که دو هزار و 100 میلیارد تومان بود، شده است، افزود: ما در خصوص این موضوع انتقادی به دولت و مجلس داشتیم اما با درخواست ما شخص رئیس جمهوری دستور داد که از محل برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی که سال قبل انجام شده بود سهم ویژه‌ای را به کمیته امداد اختصاص دادند و این موضوع به کل کشور ابلاغ شد.


فتاح همچنین از افزایش 50 درصدی کمک‌های مردمی به این کمیته در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha