شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 24871
سلامت نیوز :متخصصان تغذیه می‌گویند اخیرا در برخی از مقالات می‌خوانیم که نمك‌ دریایی خاصیت درمانی دارد و حتی می‌تواند در بهبود فشارخون موثر باشد اما آیا این ادعا واقعا صحت دارد؟

به گزارش ایسنا، این متخصصان در مقاله جدیدی تاکید کردند که نمک ‌دریایی با نمک معمولی از لحاظ تغذیه‌ای هیچ تفاوتی ندارد و تنها فرقش این است كه کریستال‌های آن درشت‌تر است و در برخی غذاها سبب بهبود کیفیت غذا می‌شود.

به گزارش روزنامه تایمز آو ایندیا، در این مقاله توصیه شده است که با توجه به این واقعیت باید همان نکاتی که در مورد نمک معمولی رعایت می‌کنیم در مورد نمك دریایی نیز در نظر بگیریم یعنی روزانه بیش از سه تا چهار گرم از این نمك استفاده نشود.

آخرین مطالعات نشان داده است که زیاده‌روی در مصرف این نمك نیز بیماری‌های قلبی و سكته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد.

این متخصصان همچنین هشدار دادند که داشتن رژیم‌های‌غذایی كه نمك فراوانی در آنها وجود دارد، احتمال پوكی استخوان را افزایش می‌دهد.

بنابراین گزارش، در نمک دریایی کریستال‌های نمک‌های دیگری هم مانند منیزیم و پتاسیم وجود دارد که باعث ایجاد مزه تلخ نمک دریا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha