مستمری‌ مددجویان به همراه مابه التفاوت افزایش‌ها ازسه شنبه شب(دیشب) واریز شد.رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص اعتبار 7 هزار میلیارد تومانی دولت به منظور رفع فقر مطلق مددجویان امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس تبصره 14 بودجه سال 1396، 14 درصد به مستمری افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی افزوده شده است که مستمری‌ مددجویان از سه شنبه شب (دیشب) به همراه مابه التفاوت افزایش سه ماهه مستمری به حساب آن ها واریز شد.

اختصاص 7 هزارمیلیارد تومان به منظور رفع فقر مطلق مددجویان امداد و بهزیستی

سلامت نیوز: مستمری‌ مددجویان به همراه مابه التفاوت افزایش‌ها ازسه شنبه شب(دیشب) واریز شد.رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص اعتبار 7 هزار میلیارد تومانی دولت به منظور رفع فقر مطلق مددجویان امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس تبصره 14 بودجه سال 1396، 14 درصد به مستمری افراد تحت پوشش امداد و بهزیستی افزوده شده است که مستمری‌ مددجویان از سه شنبه شب (دیشب) به همراه مابه التفاوت افزایش سه ماهه مستمری به حساب آن ها واریز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، سید پرویز فتاح روز گذشته در نشستی خبری در خصوص وام های قرض الحسنه اشتغال مددجویان اظهار کرد: بر اساس همکاری دولت امسال قرار است به سه هزار و 500 نفر با متوسط 25 میلیون تومان وام پرداخت شود که بیشتر از سال قبل است.

وی از افزایش 50 درصدی سهم کمک های مردمی کمیته امداد در این مدت خبر داد و افزود: تا کنون 100 میلیارد تومان زکات فطریه وصول و به نیازمندان پرداخت شده است. وی درباره افزایش ۱۴ درصدی مستمری افراد تحت پوشش از سوی دولت توضیح داد: یک نفر تحت پوشش امداد ۱۰۸ هزار تومان،

خانواده دو نفره ۲۱۵ هزار تومان، خانواده سه نفره ۲۸۹ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۳۸۴ هزار تومان و خانواده پنج نفره تحت پوشش ۴۱۶ هزار تومان ماهانه از دولت دریافت می کنند که البته کمیته امداد نیز مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به افراد تحت پوشش پرداخت می کند.

فتاح از افزوده شدن ۳۰ هزار نفر به خانواده تحت پوشش امداد طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این امکان برای کمیته امداد وجود دارد که به تقاضاهای معمول پاسخ دهد. البته نباید به تقاضاها دامن بزنیم؛ زیرا دوباره بحث یارانه پیش می آید.فتاح از ساخت ۱۰ هزار مسکن روستایی برای مددجویان با کمک سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود: در این رویکرد از منابع وام های دولتی استفاده نخواهد شد و فشاری به دولت نخواهد آمد.

پیش بینی می کنیم این خانه های روستایی تا پایان سال تحویل مددجویان فاقد مسکن روستایی شود.وی درباره فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد توضیح داد: این ساختمان از 2.5 سال پیش در معرض فروش قرار گرفت. در این مدت 19 دستگاه متقاضی خرید بودند.

در ابتدا قرار بود به وزارت بهداشت و درمان فروخته شود اما به دلیل پایین بودن رقم پیشنهادی (720 میلیارد تومان) در نهایت به دانشگاه آزاد با رقم 900 میلیارد تومان فروخته شد و خریدار هزینه تغییر کاربری و پایان کار ساختمان را هم پذیرفت. وی ادامه داد: دانشگاه آزاد تاکنون 35 درصد از رقم تعیین‌شده را پرداخت کرده است و قرار شد طی سه سال آینده هر شش ماه یک بار 100 میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت کند و این ساختمان ماه گذشته به ‌طور رسمی به دانشگاه آزاد واگذار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha