سلامت نیوز :روانشناسان هشدار دادند که بازی‌های رایانه‌ای جنگی و خشن بخش كنترل‌ كننده، مغز كودكان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تحلیل می‌برند.

به گزارش ایسنا، مطالعات انجام شده روی نوجوانانی كه به بازی‌های رایانه‌ای خشن روی می‌آورند، نشان داده است كه فعالیت بخشی از مغزشان كه مرتبط با احساسات و عواطف است، افزایش پیدا كرده و فعالیت بخش دیگری كه كنترل شخص را در اختیار دارد، كاهش پیدا می‌كند.

این مطالعه روی كودكان 13 تا 17 ساله انجام شد كه دارای هیچ‌گونه سابقه اختلال روانی و مشكلات رفتاری در گذشته نبوده‌اند.

نتایج آزمایشات نشان داد افرادی كه بازی خشن را انجام دادند، فعالیت بیشتری در بخش احساسات و عواطف و فعالیت كمتری را در بخش‌هایی از مغز كه مربوط به كنترل و تمركز بوده است، داشتند.

این تحقیق با استفاده از اسكن‌های مغناطیسی مغزی كه فعالیت‌های متابولیك را كنترل می‌كردند، انجام شد. از این افراد خواسته شده بود تا پس از انجام یك بازی رایانه‌ای خشن یا غیرخشن، به مدت 30 دقیقه كارهایی را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روانشناسان دانشگاه ایندیانا در آمریکا تاکید کردند این تحقیق نشان داد كه ممكن است انجام نوع خاصی از بازی‌های خشن تاثیرات كوتاه‌ مدتی بر عملكرد مغز داشته باشد و این تاثیر در بازی‌های غیرخشن، اما هیجانی دیده نشده است.

پزشکان امیدوارند كه در آینده مطالعات بیشتری در زمینه تاثیرات بلندمدت این بازی‌ها روی عملكرد مغز انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha