سلامت نیوز :كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: سالانه 50 هزار نفر در اثر استعمال سیگار در كشور می‌میرند كه رقم بسیار چشمگیر است.

عالیه عزیزآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: دخانیات پدیده‌ای زیان آور برای سلامت عمومی مردم است و می‌توان آن را مهمترین آسیب برای سلامت عمومی دانست.

وی گفت: 50 هزار نفر سالانه در اثر استعمال سیگار در ایران می‌میرند كه به طور چشمگیری بالاتر از سایر دلایل اختصاصی مرگ در كشور است.

كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت افزود: هزینه‌های بهداشتی سیگار كشیدن نه تنها در كشورهای توسعه یافته بلكه در كشورهای در حال توسعه نیز بسیار بالاست.

عزیزآبادی فراهانی گفت: زیان‌های بهداشتی ناشی از سیگار به موازات گسترش مصرف آن بیشتر می‌شود و بیماری‌های ناشی از دود سیگار نیز در كشورهای در حال توسعه شایع‌تر است به دلیل اینكه شیوع مصرف سیگار در این كشورها رو به افزایش است.

وی افزود: سیگار كشیدن زنان جوان در كشورهای توسعه یافته نیز در حال افزایش است. سیگار كشیدن با مكانیسم‌های متعددی موجب بروز بیماری می‌‌شود.

كارشناس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های آترواسكلروتیك قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه، (COPD) حملات مغزی، افزایش خطر پوكی استخوان، كاهش سن یائسگی در خانم‌ها، ناباروری از شایع‌ترین بیماری‌هایی است كه با استعمال دخانیات در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha