معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:10هزار کودک بی سرپرست در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری می شوند که نیمی از این تعداد را دختران تشکیل می دهند.

10هزار کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:10هزار کودک بی سرپرست در مراکز شبانه روزی این سازمان نگهداری می شوند که نیمی از این تعداد را دختران تشکیل می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید در جشنواره دختران، حمایت های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار در بهزیستی ایلام افزود: این کودکان تا 18 سالگی در 650 مرکز شبانه روزی فرزندان بی سرپرست این سازمان در سراسر کشور نگهداری شده و مورد حمایت قرار می گیرند
وی ادامه داد: ساکنان این مراکز ،کودکان شیرخوار تا 18سال بوده که به دلائل مختلف فوت یا طلاق والدین، سر راهی بودن، بد سرپرستی و غیره به این سازمان ارجاع داده شده اند.
مسعودی با بیان اینکه هر دختر بازمانده از تحصیل یک فرصت اجتماعی از دست رفته است ادامه داد: تک تک دختران جامعه دارای اهمیت بوده و برنامه ریزان کشور باید به این مهم توجه کنند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اگرچه سلامت اجتماعی دختران در اولویت قرار داشته ولی در کنار آن باید توانمندی این قشر نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به حاشیه شهرها و آسیب خیز بودن این مناطق افزود: دخترانی که در این مناطق سکونت داشته باید مورد حمایت و توجه جدی مستمر قرار گیرند.
مسعودی توجه به دختران را به عنوان مادران آینده و کسانی که در تربیت نسل های بعدی نقس دارند ،مهم و اساسی دانست و افزود : دختران امروز ارزش های یک جامعه را به آیندگان جامعه منتقل می کنند.

** ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دختران راهبرد دولت یازدهم است
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه هدف دولت تدبیر و امید ارتقا سلامت روانی و اجتماعی دختران جامعه است ،گفت: این قشر اصلی ترین عضو جامعه بوده که سلامت کانون خانواده را به عنوان مهمترین نهاد جامعه تامین می کنند.
زهرا همتی افزود: اگرچه با پیشرفت جوامع تغییرهای گسترده ای در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و فرهنگی دختران ایجاد شده است اما این افراد هنوز به جایگاه و نقشی که باید در توسعه داشته باشند نرسیده اند.
وی بخشی از علت این مساله را مربوط به ساختارهای جامعه و همچنین رسالت مسئولان کشور دانست و گفت: مسئولان و جامعه باید دختران و زنان جامعه و توانمندی های آنها را باور داشته باشند.


مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین بر ضرورت ارایه مهارت های زندگی نظیر کنترل خشم، برخورد مناسب، قدرت تاب آوری، مهارت حل مساله و غیره از سوی خانواده ها به فرزندان بویژه دختران تاکید کرد.
همتی اظهار کرد: دختر و زن زیربنای هر خانواده است چرا که آنها نقش مهمی در تربیت نسل آینده جامعه دارند.
وی وجود مدیران زن در جامعه امروز را بیانگر توانمندی های این قشر دانست و گفت: زنان در نخستین گام باید ابتدا توانمندی های خود را شکوفا و سپس آنرا مطالبه کنند.


در این آیین که به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار شد از دختران موفق مددجوی بهزیستی ایلام قدردانی به عمل آمد.
اجرای موسیقی، نمایش بخش از این مرام بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha