مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه پروتزهای زانو و لگن افزایش قیمت نداشته‌اند، گفت: مراکز درمانی مانند گذشته، پروتزهای زانو را در اختیار داشته و بیماران از این لحاظ با مشکلی روبرو نیستند.

پروتز مفاصل افزایش قیمت نداشته‌اند/کمبود پروتز زانو نداریم

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه پروتزهای زانو و لگن افزایش قیمت نداشته‌اند، گفت: مراکز درمانی مانند گذشته، پروتزهای زانو را در اختیار داشته و بیماران از این لحاظ با مشکلی روبرو نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر رضا مسائلی درخصوص پروتز مفصل اظهار داشت: درحال حاضر بهترین و با کیفیت ترین محصولات پروتز زانو در کشور به ثبت رسیده است و برای بیمارانی که به این پروتزها نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پروتزهای زانویی که از لحاظ مشخصات فنی، کیفیت پایین‌تری دارند، اجازه ورود به کشور را ندارند، افزود: تجهیزات پروتز زانوی مصرفی در بیمارستان های کشور از با کیفیت ترین محصولات دنیا هستند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قیمت هر پروتز زانو ۷.۵ میلیون تومان است، افزود: پروتزهای مصرفی در طرح تحو ل سلامت، تحت حمایت بیمه قرار گرفته و بیمه هزینه های مربوطه را پرداخت می کند.  نکته بعدی این است که پروتزهای مصرفی در قالب طرح تحول سلامت قیمت گذاری شده اند و تحت نظارت های قیمتی بوده و با نوسانات ارز، افزایشی قیمتی در این زمینه وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در برخی اخبار شایع شده که بیمار به واسطه گرانی پروتز از مصرف آن بی بهره مانده و تنها متمولان می توانند آنها را تهیه کنند، صحت ندارد؛ چراکه پروتزهای زانو و لگن افزایش قیمت نداشته اند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ارز سیستم بانکی در اختیار تمامی اقلام تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی از جمله تجهیزات ارتوپدی و پروتز زانو قرار می گیرد، اظهار داشت: قیمت گذاری تجهیزات پزشکی هم براساس تخصیص ارز سیستم بانکی صورت می گیرد کما اینکه در ۴ سال اخیر، تامین کنندگان تجهیزات پزشکی مانند گذشته، به تامین تجهیزات پزشکی و ارتوپدی فعالیت داشتند.

بنابر اعلام وبدا، وی با تاکید بر اینکه کشور با کمبود پروتز زانو روبرو نشده است، خاطرنشان کرد: مراکز درمانی مانند گذشته پروتزهای زانو را در اختیار داشته و بیماران از این لحاظ با مشکلی روبرو نیستند.

مسائلی درخصوص تامین تجهیزات پزشکی بیان کرد: برنامه ریزی برای تامین به موقع تجهیزات پزشکی در راس برنامه های وزارت بهداشت قرار دارد و این موضوع به صورت روزانه در جلسات کاری رصد می شود.

وی ادامه داد: در سامانه الکترونیک اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، در سایت imed.ir نیز زیرساختی فراهم شده که به صورت سیستمی، پیش بینی های مربوط به فراهم آوری تجهیزات پزشکی و گزارش دهی دانشگاه ها اطلاع رسانی شده و پیرو آن، اشکالات موجود در اسرع وقت پیگیری می شود.

مسائلی با بیان اینکه درحال حاضر دو شرکت ایرانی به تولید پروتز زانو و لگن فعالیت دارند، یادآور شد: به جز دو شرکت ایرانی تولیدکننده پروتز، ۲۴ شرکت تامین کننده در زمینه پروتز زانو و ۲۵ شرکت تامین کننده در زمینه پروتز لگن در کشور فعالیت دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha