موج گرما و افزایش درجه حرارت که از چند روز پیش بخش هایی از ژاپن را فرا گرفته است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شده و تا کنون بیش از 10 هزار تن را راهی مراکز درمانی و بیمارستانی کرده است.

موج گرما 10 هزار تن را در ژاپن راهی بیمارستان ها کرد

سلامت نیوز:موج گرما و افزایش درجه حرارت که از چند روز پیش بخش هایی از ژاپن را فرا گرفته است باعث ایجاد مشکلات زیادی برای مردم شده و تا کنون بیش از 10 هزار تن را راهی مراکز درمانی و بیمارستانی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد همچنین در چند روز گذشته به دلیل افزایش دما به حدود 38 تا 40 درجه سانتیگراد 15 تن جان باخته اند.
بر اساس این گزارش تقریبا نیمی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بالای 60 سال سن داشته اند و حدود 30 درصد برابر با سه هزار و 300 نفر هم در این مراکز بستری شده اند.
مقامات سازمان هواشناسی ژاپن هم هشدار می دهند خطر گرمازدگی در مناطقی که اخیرا دستخوش بارش سنگین باران و جریان سیل شده است همچنان بالا است.

مردم محلی و صدها داوطب در استان هایی که اخیرا دچار رانش زمین و سیل شده اند شبانه روز در حال فعالیت هستند تا تلاش ها برای پاکسازی و ترمیم این مناطق را سرعت بخشند.
تلویزیون ژاپن اعلام کرد در میان گرما و افزایش دمای هوا، آب لوله کشی ۶۸ هزار و ۸۰۰ خانوار همچنان قطع است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در شهر مابی  که بیشترین آسیب را دیده است هزار پرسنل نیروی دفاع از خود و ۷۰ دستگاه کامیون را برای سرعت بخشیدن به عملیات احیای منطقه فراخوانده است.

باران های سیل آسا از هفته گذشته ژاپن را فرا گرفت و خسارات جانی و مالی زیادی در این کشور به بار آورد، تا امروز چهارشنبه مرگ ۲۱۵ نفر بر اثر سیل تایید شده است در حالی که ۱۶ تن هنوز مفقود هستند.
بیش از چهار هزار و 500 تن نیز هنوز در پناهگاه ها و مراکز تخلیه در ۱۵ استان ژاپن به سر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha