سلامت نیوز : رییس دومین همایش تغذیه و غذای سالم در محیط كار و مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تغذیه نامناسب،‌مهم ترین آفت سلامتی و عامل بیماری كاركنان و مدیران در محیط های شغلی و كاری است.
 
به گزارش  ایرنا،‌داوود شجاعی زاده در همایش تغذیه و غذای سالم در سالن همایش های رازی تهران سخن می گفت، افزود: امروزه كاركنان برخلاف گذشته از تحرك كمتری برخوردار هستند و این تحرك كم و تغذیه نامناسب بر رشد جسمانی و روانی آنان تاثیر زیانباری دارد.
وی با اشاره به اینكه تغذیه یكی از اركان اصلی سبك زندگی مناسب است،‌ افزود: فعالیت فیزیكی اندك كه امروز در روش های شغلی و كاری وجود دارد، موجب بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی و دیابت در میان افراد شده است.
ربابه شیخ الاسلام دبیر این همایش و مدیر موسسه تغذیه سلامت و توسعه نیز از استرس، شرایط نامناسب كار و تغذیه نامناسب به عنوان عوامل مضر سلامت فرد درمحیط های كاری نام برد و گفت: تغذیه نامناسب موجب شیوع بیماری های غیرواگیر و كاهش سن ابتلا به این بیماری ها شده است.
دبیر دومین همایش تغذیه و غذای سالم در محیط كار، افزایش كلسترول، فشارخون، چربی و اضافه وزن كاركنان را از جمله مشكلات سلامت در محیط كار برشمرد.
شیخ الاسلام اظهار داشت: مناقصه های غذای كاركنان امروز یكی از مشكلات تغذیه در محیط كار است بنابر این باید گروه هایی باشند تا صلاحیت افراد شركت كننده در مناقصه و كیفیت محصولات را رصد كنند.
شیخ الاسلام یادآور شد: طبق نتایج بررسی ها، بدن 90 درصد مردم كلسیم كافی دریافت نمی كند.
وی به ارایه آموزش نوع تغذیه در میان مردم اشاره كرد و گفت: كاركنان باید دارای حس مسوولیت فردی باشند و از خوردن غذاهای نامناسب و چرب پرهیز كنند.
شیخ الاسلام افزود: یكی دیگر از مشكلات تغذیه در محیط كار، مساله نظارت بر غذاهای تولیدی و صنعتی است درحالی كه در كشور حدود دو میلیون كارشناس تغذیه بیكار وجود دارد.
دومین همایش تغذیه و غذای سالم در محیط كار با حضور كارشناسان دفاتر بهبود تغذیه سراسر كشور در محورهای مختلف مانند نقش تغذیه در بهره وری كار، راه كارهای عملیاتی برای بهبود تغذیه در محیط كار و نقش مراكز بهداشتی در بهبود تغذیه كاركنان و نیروی انسانی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha