سلامت نیوز : یك فوق ‌تخصص اطفال گفت: عفونت لنگنچه كلیه از جمله مهمترین و خطرنا‌ك‌ترین عفونت‌های ادراری در كودكان است.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس ، عفونت ادراری را یكی از مشكلات شایع در كودكان دانست و اظهار داشت: متأسفانه والدین به این بیماری در كودكان توجه ندارند و همین مسئله برای كودك در آینده مشكلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی گفت: عفونت لگنچه كلیه از جمله مهمترین عارضه های عفونت ادراری در كودكان است؛ زمانی كه ادرار كودك دچار عفونت شود، ادرار در لگنچه كلیه باقی می‌ماند و همین مسئله منجر به آسیب رسیدن به آن می‌شود.

این فوق‌تخصص اطفال ادامه داد: اگر التهاب لگنچه كلیه در كودكان زیر 2 سال به موقع تشخص داده نشود، عواقب وخیمی نظیر فشارخون و نارسایی كلیه را برای كودك به وجود می‌آورد.

هاشمی با بیان اینكه در بعضی از اوقات عفونت ادراری در كودكان علامتی ندارد، افزود: بی‌اشتهایی، سوزش ادرار، بی‌قراری، تب، تكرر ادرار و بی‌اشتهایی از علائم عفونت ادراری در كودكان به شمار می‌رود.

این فوق‌تخصص اطفال خاطرنشان كرد: دخترها پس از 2 سالگی بیش از پسران به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند از این رو والدین هنگام شست‌وشوی دستگاه تناسلی دختران آب را از جلو به سمت عقب بگیرند.

وی گفت: زمانی كه ادرار كودك دچار عفونت شود، ادرار در لگنچه كلیه باقی می‌ماند و همین مسئله منجر به آسیب رسیدن به آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha