پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 248803

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام این که ۳۰۰ محیط‌بان امسال استخدام خواهند شد افزود: دیه معوق محیط‌بانانی که از سال ۱۳۹۴ دچار مجروحیت شده‌اند پرداخت می‌شود.

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام این که ۳۰۰ محیط‌بان امسال استخدام خواهند شد افزود: دیه معوق محیط‌بانانی که از سال ۱۳۹۴ دچار مجروحیت شده‌اند پرداخت می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نشستی خبری در آستانه روز ملی محیط‌بان برگزار شد اعلام کرد: در نظر داریم امسال ۳۰۰ محیط بان در کشور استخدام کنیم. سرهنگ جمشید محبت‌خانی با تاکید بر تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط‌بانی افزود: محیط بانانی که در آزمون استخدامی موفق می‌شوند باید دوره های کاردانی تا کارشناسی را بگذرانند.

وی ادامه داد: محیط بانان مانند نیروی انتظامی صاحب درجه می‌شوند که از محیط دار سوم شروع و به ارشد محیط داری می‌رسد که نقش مستقیمی در میزان حقوق و پست سازمانی دارد. در نطر داریم امسال ٣٠٠ محیط بان را استخدام کنیم که آزمون آنها به صورت متمرکز از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود، در مرحله اول ۶٠٠ نفر پذیرفته می‌شوند و از میان آنها با برگزاری مصاحبه ٣٠٠ نفر انتخاب می‌شوند


دیه محیط‌بانان پرداخت می‌شود
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: از سال ۹۴ تاکنون هیچ مبلغی برای جبران خسارت محیط بان‌هایی که در برخورد با متخلفان و هنگام به کارگیری سلاح باعث مجروحیت مجرمین شده بودند به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت نشده بود. خوشبختانه به تازگی سه میلیارد تومان از طرف دولت به سازمان حفاظت محیط زیست واصل شده است تا بتوانیم دیه‌هایی را که از سال ۹۴ باید پرداخت می‌شد واریز کنیم.

محبت‌خانی با اعلام این که لایحه محیط بانان مراحل نهایی بررسی را در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طی می‌کند ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این لایحه برای بررسی به صحن علنی مجلس برسد. وی گفت: به‌طور قطع با تصویب این لایحه گشایشی برای محیط بانان در حوزه قانون به‌کارگیری سلاح ایجاد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستورالعمل جدید ابلاغ شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس این دستورالعمل یگان‌های حفاظت و دستگاه‌ها باید بودجه مستقل داشته باشند و بر اساس این دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه مکلف است برای کلیه یگان‌ها بودجه مستقل از دستگاه‌ها اختصاص دهد.


محیط‌بانان شهید، مشمول خدمات بنیاد شهید می‌شوند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در ادامه یادآور شد: تا کنون ۱۲۰ محیط بان در راه حفاظت از محیط زیست کشور جان خود را از دست داده و به مقام شهادت نائل شده‌اند. متاسفانه پرونده این شهدا در بنیاد شهید با مشکلاتی مواجه می‌شد اما بر اساس بخشنامه جدید ستاد کل نیروهای مسلح قرار شده با محیط‌بانان شهید مشابه کارکنان نیروهای مسلح رفتار شده و امور مربوط به پرونده شهدا با سرعت بیشتری پیگیری شود.

محبت‌خانی افزود: از ۱۲۰ شهیدی که از ابتدای انقلاب اسلامی در حوزه محیط بانی به شهادت رسیده‌اند تنها ۱۷ نفر آنها در بنیاد شهید پرونده دارند و خانواده آنها حقوق دریافت می‌کنند. مابقی خانواده‌هایی که سازمان محیط زیست سرپرست آنها را به عنوان شهید می‌داند مبالغی جزئی از سوی سازمان دریافت می‌کنند اما به‌طور قطع مبالغ کافی نیست که خوشبختانه دستورالعمل جدید کمک می‌کند که مشکل معیشتی این خانواده‌ها نیز حل و فصل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha