پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 248804

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بازگشت آب به چشمه علی شهر ری را نادرست خواند و گفت: آب موجود در حوضچه با تانکر به آنجا منتقل شده و با توجه به راکد بودن آب و عدم جوشش آن از چشمه، احتمال وجود انواع میکروب در این آب بسیار بالاست.

بازگشت آب به چشمه علی کذب است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بازگشت آب به چشمه علی شهر ری را نادرست خواند و گفت: آب موجود در حوضچه با تانکر به آنجا منتقل شده و با توجه به راکد بودن آب و عدم جوشش آن از چشمه، احتمال وجود انواع میکروب در این آب بسیار بالاست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، حجت نظری در واکنش به اظهارات مدیرعامل متروی تهران در مورد بازگشت آب به چشمه علی شهر ری اظهارکرد: در خبرها خواندم که آب به چشمه علی شهرری بازگشته است و از این خبر بسیار متعجب شدم چرا که دقیقا روز قبل از انتشار این خبر برای پیگیری وضعیت چشمه علی به این منطقه رفته بودم و با چشمه خشک شده رو به رو شدم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آب به چشمه علی بازنگشته است، گفت: حوضچه‌ای که پایین چشمه قرار دارد پر از آب بود درحالی که از خروجی اصلی چشمه هیچ آبی خارج نمی‌شد و آب حوضچه هم راکد بود. لذا از اهالی و افراد حاضر در محل پرس و جو کردم و متوجه شدم که آب موجود در حوضچه با تانکر به آنجا منتقل شده است.

درحالی که اگر آب به چشمه علی بازگشته بود، باید به شکل روان در آن منطقه جاری شده و از سوی دیگر خارج می‌شد. نظری با تاکید بر اینکه باید مسئولان هرچه سریعتر اقدامات لازم برای بازگشت آب به این چشمه تاریخی را در دستورکار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: مساله دیگری که متاسفانه توجهی به آن وجود ندارد، نقش برجسته و حکاکی‌های بالای چشمه علی است که بدون هیچ محافظتی در این منطقه رها شده و احتمال وارد شدن آسیب به آن وجود دارد.


عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره انتشار تصاویری از آب تنی کودکان در حوضچه مقابل چشمه علی نیز تصریح کرد: در بازدید از این منطقه این موضوع نیز توجه مرا به خود جلب کرد. لازم است شهرداری نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد، چرا که با توجه به راکد بودن آب و عدم جوشش آن از چشمه، احتمال وجود انواع میکروب در این آب بسیار بالاست که می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پوستی برای کودکان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha