به گفته محققان، با افزایش فشارهای ناشی از شبکه های اجتماعی و سرعت زندگی مدرن، ماردان باردار جوان تر نسبت به مادران خود ۵۰ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

ریسک افسردگی پس از زایمان در زنان جوان امروزی بیشتر است

سلامت نیوز:به گفته محققان، با افزایش فشارهای ناشی از شبکه های اجتماعی و سرعت زندگی مدرن، ماردان باردار جوان تر نسبت به مادران خود ۵۰ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «ربکا پیرسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریستول، در این باره می گوید: «این تحقیق نشان می دهد که افسردگی در زنان جوان امروزی ناشی از افزایش احساس استرس و هیجان است تا احساس غم و اندوه.»

وی در ادامه می افزاید: «از آنجائیکه افسردگی در طول بارداری هم بر مادر و هم بر کودک تاثیر دارد، توجه به رفع آن بسیار حائز اهمیت است.»

به گفته محققان، استرس مزمن، کمبود خواب، عادات غذایی، سبک زندگی بی تحرک، و روند سریع زندگی مدرن هم در افزاش شیوع افسردگی در بین جمعیت جوان نقش دارد و تاثیر این گونه تغییرات در طول بارداری تشدید می شوند.

نسل فعلی زنان جوان با تغییر سریع در تکنولوژی، اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی روبرو هستند که با افزایش احساس افسردگی و انزوای اجتماعی و تغییر در روابط اجتماعی مرتبط هستند.

در این مطالعه، داده های مربوط به ۲۳۹۰ زن در رده سنی ۱۹ تا ۲۴ سال از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ و دختران شان بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ بررسی شد.

بررسی ها نشان داد ۱۷ درصد زنان نسل اول دچار افسردگی پس از زایمان شدند، که این رقم در مادران جوان تر نسل بعد به ۲۵ درصد افزایش یافته بود.

محققان همچنین دریافتند اگر مادری در طول بارداری مبتلا به افسردگی بود، دخترش سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشت.

توصیه محققان این است که در جهان امروز، پزشکان باید توجه بیشتری به مادران جوان باردار داشته و توصیه های مناسب در این زمان را به آنها ارائه نمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha