سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با برگزای آزمون استخدام 23 هزار كادر درمانی جدید كه بیش از 80 درصد آنها پرستار هستند و با جذب و بكارگیری تدریجی آنها، كاهش ساعت كاری پرستاری تا آذر سال 90 در سراسر كشرو اجرایی می‌شود.

به گزارش  فارس حسن امامی رضوی امروز در یك نشست خبری كه در محل دفتر معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به پرسش فارس افزود: استخدام پرستاران فقط به منظور اجرای قانون ارتقای بهره‌وری و كاهش ساعت كاری پرستاران انجام می شود و ربطی به كمبود پرستار و نیروهای انسانی در مراكز جدیدالتاسیس ندارد.

وی ادامه داد: این پرستاران با نظر وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف بیمارستانی كه مورد نیاز باشند بكارگیری می‌شود و بخش‌های سوختگی و روانی هم شامل می‌شود، البته برای ایجاد انگیزه برای فعالیت پرستاران در بخش‌های روانی و سوختگی تعرفه خدمات پرستاران در این بخش‌ها به صورت ویژه دیده‌ایم كه در حد تعرفه خدمات در بخش های مراقبت های ویژه و حتی بیش از آن است.

وی گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز به زودی به صورت آزمایشی در 7 بیمارستان در تهران آغاز می‌شود و بعد از رفع نواقص و تصویب شورای عالی بیمه احتمالاً در سال آینده به صورت یك طرح كشوری اجرا می‌شود، البته اجرای این طرح نیاز به اعتبار و تأمین بودجه از سوی دولت دارد كه برای اجرای آن در بخش خصوصی افرادی كه برای دریافت خدمات به بخش خصوصی مراجعه می‌كنند باید خود مابه التفاوت هزینه آن را بپردازند اما در بخش دولتی با حمایت دولت موجب افزایش پرداخت ازجیب مردم نمی‌شود.

وی ادامه داد: تعرفه خدمات پرستاری فعلاً فقط برای خدمات درمانی است و هنوز این تعرفه‌ها برای خدمات حوزه بهداشت و توانبخشی تدوین نشده است.

وی گفت: پرستاران جزء گروه های پروانه دار نیستند و نمی‌توانند به تنهایی كاری انجام شوند بلكه باید در كنار پزشكان و افراد دارای پروانه فعالیت كار كنند اما اگر قرار باشد پرستاران نیز بتوانند به عنوان گروه های مستقل دارای پروانه فعالیت باشند باید همه آنها به اجبار به عضویت سازمان نظام پرستاری درآیند و شماره نظام داشته باشند.

امامی رضوی افزود: امیدواریم از دوره سوم سازمان نظام پرستاری بیش از گذشته به سمت رفع نیازهای مردم حركت كند زیرا تا حالا بیشتر به دنبال ارتقای جایگاه پرستاران بوده اند كه البته با توجه به عقب ماندگی های قبلی كار بجا و درستی بوده است.

وی درباره میزان رضایتمندی مردم از خدمات پرستاری گفت: تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است كه بر اساس یكی از آنها بیش از 65 درصد مردم از خدمات پرستاران رضایت دارند، بخش مهمی از نارضایی مردم از خدمات پرستاران مربوط به سیستم نظام سلامت كشور و كمبود پرستار است كه اگر این مشكلات را به دوش پرستاران بیندازیم درحق آنها جفا كرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha