شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 248932

مطالعات جدید محققان دانشگاه نیوساوت ولز در استرالیا و آکسفورد انگلیس نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در زنان مبتلا به دیابت بیشتر از مردان است.

احتمال ابتلا به سرطان در زنان دیابتی بیشتر است

سلامت نیوز:  مطالعات جدید محققان دانشگاه نیوساوت ولز در استرالیا و آکسفورد انگلیس نشان می دهد احتمال ابتلا به سرطان در زنان مبتلا به دیابت بیشتر از مردان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان با بررسی 47 مطالعه دریافتند افراد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد ابتلا به سرطان هستند و احتمال ابتلای زنان مبتلا به دیابت به سرطان، 6 درصد بیشتر از مردان دیابتی است.


به گزارش پایگاه خبری اسوشیتدپرس،ادامه این مطالعه نشان می دهد احتمال ابتلای زنان مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 به سرطان 27 درصد بیشتر از زنان سالم است.
محققان با بررسی نوع سرطان دریافتند زنان مبتلا به دیابت نسبت به مردان مبتلا، 15 درصد شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان لوسمی دارند. این آمار در سرطان های معده،‌ دهان و کلیه به ترتیب 14، 13 و 11 درصد است.احتمال ابتلا به سرطان کبد در زنان مبتلا به دیابت 12 درصد کمتر است.مطالعات بیشتری برای روشن شدن اختلافات جنسی و نقش آن در سرطان لازم است.


سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است. بر اساس آمار منتشر شده در این تحقیق، 8.7 میلیون نفر در سال 2015 میلادی بر اثر سرطان جان خود را از دست دادند. در ادامه این آمار آمده است در همان سال 415 میلیون فرد بالغ در سراسر جهان به دیابت مبتلا بودند و 5 میلیون مرگ مرتبط به دیابت در همان سال گزارش شد.
نتایج این مطالعه در نشریه Diabetologia منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha