افراد بسیاری بر اثر ابتلا به آسم فوت می‌کنند و متخصصان سلامت، افزایش آلودگی هوا و کمبود خدمات اولیه را عامل آن می‌دانند.

افزایش ۲۵ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از آسم با تشدید آلودگی هوا

سلامت نیوز:افراد بسیاری بر اثر ابتلا به آسم فوت می‌کنند و متخصصان سلامت، افزایش آلودگی هوا و کمبود خدمات اولیه را عامل آن می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آمارهای رسمی منتشر شده در انگلیس و ولز نشان می‌دهد سال گذشته ۱۳۲۰ نفر بر اثر ابتلا به آسم فوت کرده‌اند که این آمار در مدت یک دهه بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این یافته‌ها در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران آلودگی هوا در انگلیس و شواهد فزاینده‌ای از تاثیر آن روی سلامت انسان بخصوص کودکان و افراد مسن منتشر شده است.

طبق مطالعه انجام گرفته در این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳۲۰ نفر بر اثر ابتلا به اسم فوت کرده‌اند که این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۲۳۷ و سال ۲۰۰۷ میلادی ۱۰۳۳ نفر بوده است. همچنین سال ۲۰۱۶، نرخ مرگ و میر ناشی از آسم در بین افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

به گفته پزشکان در روزهایی که سطح آلودگی به میزان بالایی می‌رسد تنفس برای مبتلایان به آسم سخت می‌شود و احتمال حمله آسمی در آنان افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه گاردین، در مجموع آلودگی هوا با مرگ و میر زودهنگام ۴۰ هزار نفر در انگلیس مرتبط بوده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) وضعیت اضطراری سلامت عمومی عنوان شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha