معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ناسالم بودن "والزارتان"، به مصرف‌کنندگان این دارو اطمینان داد که داروی موجود در داروخانه‌ها هیچ مشکلی برای آنان نخواهد داشت.

مصرف کنندگان داروی "والزارتان" نگران نباشند!

سلامت نیوز: ‌معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ناسالم بودن "والزارتان"، به مصرف‌کنندگان این دارو اطمینان داد که داروی موجود در داروخانه‌ها هیچ مشکلی برای آنان نخواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسن نیک‌نهاد شنبه ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: داروی اغلب شرکت‌های تولیدی ایران از سلامت کافی برخودار بوده و با توجه به اطلاع رسانی به داروخانه‌های سطح کشور، موارد ناسالم در حال جمع‌آوری است‌.

نیک‌نهاد با اشاره به بررسی ۱۷ شرکت داخلی تولیدکننده این دارو، از بررسی دقیق و فوری محصول «والزارتان» تولیدی این شرکت‌ها خبر داد و افزود: این دارو برای کنترل فشارخون و پیشگری از نارسایی قلبی تجویز می‌شود و به دلیل احتمال افزایش بیماری در مصرف کنندگان به دلیل ماده اولیه تولید آن، از کشورهای واردکننده این ماده اولیه در دنیا جمع آوری شده است‌.

او ادامه داد: در ایران نیز ۱۷ شرکت تولیدکننده این دارو بررسی شدند که اغلب محصولات تولید داخل سالم بوده و تولیدات «والزارتان» هفت شرکت «حکیم»، «جالینوس»، «ابوریحان»، «آوه سینا»، «پورسینا» و «عبیدی» نیز با اطلاع رسانی انجام شده به داروخانه ها، در حال جمع آوری است‌.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: بررسی منظم داروها و جمع‌آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تامین سلامت دارویی کشورهاست و در مورد داروی «والزارتان» نیز مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون نگرانی، داروی خود را از داروخانه‌های سطح کشور‌ خریداری کنند‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha