چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 249

به گفته پزشكان در زمستان به علت سرمای هوا مرطوب كردن پوست 2بار در روز، شست و شوی پیوسته پوست ونوشیدن مقدار كافی آب برای مرطوب نگهداشتن پوست واستفاده نكردن از مواد آرایشی به هنگام خواب عامل موثر برای حفاظت پوست درسرماست.

توصیه های مهم پوستی در فصل زمستان
به گزارش سلامت نیوز و به نقل از پایگاه خبری بی بی سی،  درفصل زمستان به علت وزش بادهای سرد،  بارش برف و وجود یخ ذرات یخ زده موجوددر هوا كه شامل آلودگی ها و دوده ناشی از ماشینها است مانند گلوله‌هایی به پوست بدن افراد برخورد می كند كه این ذرات میكروسكوپی باعث خشكی پوست و از بین رفتن رطوبت سطح خارجی پوست می شود.
 بنابراین گزارش و به گفته پزشكان از مهمترین راهكارهای محافظت از پوست در برابر سرما انجام عمل پوست ریزی حداقل هر یكماه یكبار است، تا بدین وسیله پوستهای تازه و جوان جایگزین پوستهای مرده شوند كه این عمل بیشترین تاثیر را نسبت به سایر رفتارهای درمانی پوست درمقابله با بیماریهای پوستی دارد.
این گزارش حاكیست: شستن پوست و مرطوب كردن آن به صورت 2بار در روز،‌ استفاده نكردن از مواد آرایشی درهنگام خواب دومین توصیه پزشكان برای داشتن پوستی شاداب  و جوان در فصل سرما است.
همچنین به علت اینكه در فصل زمستان هوا سرد تر و خشك  تر است، فقط سطح خارجی پوست را مرطوب نكنید، نوشیدن حداقل 2لیوان آ‌ب در روز و به هنگام خواب باعث تنفس سطح پوست و در نهایت باعث شادابی پوست می شود.
یاد آور می شود: مصرف روغن زیتون  و استعمال آن بر روی پوست تاثیر زیادی  بر درمان ناراحتی و حساسیتهای پوستی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha