معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: هزار و 120 میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان خوش حساب با اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای بخشیده و این مبلغ وارد حوزه کار و تولید شد.

هزار و 120 میلیارد تومان جرایم کارفرمایان خوش حساب بخشیده شد

سلامت نیوز:  معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: هزار و 120 میلیارد تومان از جرایم کارفرمایان خوش حساب با اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه ای بخشیده و این مبلغ وارد حوزه کار و تولید شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،طرح بخشودگی جرایم که از حدود 2 سال پیش به اجرا گذاشته شد، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت؛ از این رو، امسال نیز از اوایل اردیبهشت ماه تا دهم تیرماه این طرح برای استفاده کارفرمایان خوش حساب اجرا شد.
کارفرمایان واحدهای تولیدی، با پرداخت بدهی‌ های معوقه خود در مدت ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨5 درصد، پرداخت در مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧5 درصد، پرداخت بدهی‌ های معوقه در مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و با پرداخت بدهی‌ های معوقه حداکثر طی مدت ٣٦ ‌ماه از بخشودگی معادل 5٠ درصد جرایم مربوطه برخوردار شدند.


محمدحسن زدا افزود: در راستای اجرای این طرح 115 هزار درخواست از سوی کارفرمایان به ثبت رسید که هزار و 120 میلیارد تومان از میزان جرایم معوقه این کارگاه های تولیدی، صنعتی و اقتصادی در سراسر کشور بخشوده شد.
وی با بیان اینکه رونق تامین اجتماعی در گرو رونق تولید و اشتغال است، گفت: با رونق تولید هزینه های سازمان تامین اجتماعی کاهش می یابد، گسترش اشتغال و کارآفرینی، دریافت حق بیمه ها را افزایش می دهد و در نتیجه زمینه ساز ارتقای خدمات این سازمان می شود.
زدا تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها در سازمان تامین اجتماعی بر اساس رونق کارآفرینی و اشتغال انجام می شود، اجرای اینگونه طرح ها نیز می تواند در رونق اقتصادی و اشتغال بسیار موثر باشد؛ زیرا بخشی از بدهی کارفرمایان به سازمان پرداخت می شود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تقسیط بدهی کارفرمایان به عنوان یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی برای کمک به نیروهای مولد است که می تواند در راستای توسعه اشتغال نیز تاثیرگذار باشد.
بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و 200 هزار کارفرما در فعالیت های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان 12 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند که بخشی از جرایم این کارفرمایان در این طرح بخشوده شد.
تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به بیمه شدگان ارائه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha