این درمان‌های استاندارد احتمال زنده ماندن بیمار را افزایش داده یا از عود کردن آن جلوگیری می‌کند. در این بین برخی از بیماران تمایل دارند از روش‌های درمانی مکمل که شامل مواد مغذی، داروهای گیاهی و دیگر مکمل‌های طبیعی است در کنار درمان‌های سرطان بهره بگیرند.

سلامت نیوز: این درمان‌های استاندارد احتمال زنده ماندن بیمار را افزایش داده یا از عود کردن آن جلوگیری می‌کند. در این بین برخی از بیماران تمایل دارند از روش‌های درمانی مکمل که شامل مواد مغذی، داروهای گیاهی و دیگر مکمل‌های طبیعی است در کنار درمان‌های سرطان بهره بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ،اگرچه تقریبا روی این درمان‌های مکمل به اندازه درمان‌های مرسوم نظیر جراحی، اشعه درمانی و شیمی درمانی تحقیقات کافی انجام نگرفته، بسیاری از بیماران به این درمان‌ها اعتماد دارند زیرا بر این باورند که با کمک آن‌ها می‌توانند احتمال زنده ماندن خود را از افزایش داده یا از بازگشت علائم بیماری جلوگیری کنند.

در بررسی جدیدی که گروهی از محققان آمریکایی انجام دادند اطلاعات نزدیک به ۱۳۰۰ بیمار مبتلا به چهار نوع سرطان شایع پستان، پروستات، ریه و روده مورد مطالعه قرار گرفت. ۱۰۳۲ نفر از این بیماران تنها از درمان‌های مرسوم بهره برده، ۲۵۸ نفر دیگر حداقل از یک روش درمانی مرسوم و یک یا چند راهکار دارویی مکمل استفاده کردند.

محققان مشاهده کردند بیمارانی که روش دارویی مکمل را در کنار درمان‌های رایج مورد استفاده قرار داده‌اند در مدت زمان انجام مطالعه دو برابر بیش‌تر نسبت به بیمارانی که تنها درمان‌های مرسوم را انتخاب کرده بودند با خطر مرگ روبرو بودند.

همچنین این مطالعه آشکار ساخت بیمارانی که روش درمانی مکمل را انتخاب می‌کنند بیشتر احتمال دارد از انجام جراحی، شیمی درمانی، رادیو تراپی و هورمون درمانی خودداری کنند. به گزارش تایم، علاوه بر این به گفته محققان درحالیکه بسیاری از درمان‌های مکمل طبیعی هستند و بنابراین ایمن هستند، برخی از آن‌ها دارای عناصر فعال زیستی هستند که با شیمی درمانی و دیگر انواع درمان تداخل پیدا کرده و باعث می‌شود اثرگذاری این روش‌های درمانی حیاتی از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha