كارشناسان بهداشتی تاكید كردند خوردن بیش از 3 تكه گوشت قرمز در روز واقعا در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است.

سلامت نیوز :كارشناسان بهداشتی تاكید كردند خوردن بیش از 3 تكه گوشت قرمز در روز واقعا در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است.

به گزارش ایسنا، هیات مشاور علمی تغذیه در لندن در همین رابطه دستورالعمل‌هایی را منتشر كرده كه برای كاهش خطر بروز سرطان روده تعیین شده‌اند.
روزنامه دیلی میل در گزارشی در این باره آورده است: یافته‌های اخیر در مورد خواص تغذیه‌ای گوشت قرمز متخصصان را دچار سردرگمی كرده و به یك موضوع بحث برانگیز تبدیل شده است.

هفته گذشته انجمن تغذیه انگلیس در بیانیه‌ای ادعا كرد كه اكثریت افراد بالغ در این كشور در حد سالم و بی‌خطری از گوشت قرمز استفاده می‌كنند و رابطه قطعی بین مصرف این گوشت و بروز سرطان وجود ندارد. اما از طرف دیگر دولت این كشور اصرار دارد افرادی كه روزانه 90 گرم یا بیشتر گوشت قرمز و فرآوری شده می‌خورند باید مقدار آن را در رژیم غذایی روزانه خود كاهش دهند.

هم اكنون هیات مشاور علمی تغذیه در این كشور تاكید كرده است كه كاهش متوسط مصرف این محصول پروتئینی تا 70 گرم در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را كاهش دهد.

كارشناسان این مركز تاكید كردند: گوشت‌ قرمز حاوی موادی است كه با بروز سرطان روده در ارتباط است. صندوق جهانی تحقیقات سرطان نیز توصیه می‌كند كه مصرف گوشت قرمز به 500 گرم گوشت پخته یا حدود 700 تا 750 گرم گوشت خام در هفته كاهش پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha