سلامت نیوز :دومین همایش تغذیه و غذای سالم در محیط كار با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران و وزارت بهداشت، با محوریت"تغذیه و غذای سالم؛ بهره وری و كار سالم" از هفتم اسفندماه سال جاری به مدت دو روز در مركز همایش های رازی برگزار می شود.

مدیر این همایش گفت: نگاهی گذرا به دهه گذشته نشان می دهد كه كمتر توجهی به ارتقای سلامت همه جانبه در محیط كار شده است و تنها تعداد محدودی افراد چنین نگاهی داشته اند، بنابراین وقتی كه ایده "كارسالم"مطرح شد ابتدا كمتر توجه ، علاقه و انگیزه ای در مجریان بهداشت شغلی برای آن وجود داشت.
دكتر شجاعی زاده افزود: هر چند تاكنون تعداد كمی از سازمان ها برنامه های ارتقای سلامت و ایمنی را در كنار خدمات بهداشت شغلی خود مورد توجه قرار داده اند، اما با تلاش هایی كه برخی اساتید و علاقمندان داشتند، بر تعداد سازمان ها و نهادهایی كه سیاست های حامی سلامت و ایمنی را در امكان سنجی های خود منظوركرده اند، افزوده شد.
وی یادآور شد : این اقدامات شامل برنامه های افزایش فرهنگ ایمنی، تحرك فیزیكی، قلب سالم، سلامت روانی، مسابقات فرهنگی و ورزشی برای كاركنان و خانواده های ایشان می شود.
در ادامه این همایش دكتر سید ابوالقاسم جزایری مشاور معاون سلامت و سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت : با توجه به اینكه یك سوم تا نصف زمان بیداری هر فرد شاغل در محیط كار وی می گذرد، در این مدت حداقل یك وعده كامل و یك میان وعده نیاز دارد .
وی گفت: كاركنان برای حفط سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند همچنین تامین غذای مغذی و سالم سبب ارتقاء سلامت و افزایش بازده كاری كاركنان می شود.
دكتر جزایری تصریح كرد: اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میز نشینی، كم تحركی و از علل مهم بروز بیماری های قلبی عروقی و غیر واگیر است،در كشورهای توسعه یافته 70 درصد هزینه های درمان مربوط به بیماری های قابل پیشگیری است و در ضمن تغییر شیوه زندگی نقش عمده ای در پیشگیری از این بیماری ها دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha