یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه «جراحی سینه در افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند جنبه درمانی دارد» گفت:«کوچک کردن سینه بر روی قامت این افراد و نحوه ایستادن و اعتماد به نفس آنها بسیار تاثیر دارد.»

جراحی سینه در افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند جنبه درمانی دارد
یک فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه «جراحی سینه در افرادی که دارای سینه های بزرگی هستند جنبه درمانی دارد» گفت:«کوچک کردن سینه بر روی قامت این افراد و نحوه ایستادن و اعتماد به نفس آنها بسیار تاثیر دارد.»
دکتر بهزاد خوروش در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«جراحی و کوچک کردن سینه به دو مقوله تقسیم می شود: برخی افراد در بعد از بلوغ به خاطر برخی بیماری ها و یا به دلیل زمینه ارثی که دارند سینه های بزرگی داشته و به دلیل اینکه این افراد دچار دردهای گردنی و آرتروز گردن می شوند برای جراحی سینه کاندید می شوند.»
این عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران در ادامه افزود:‌«عمل جراحی این دسته از افراد معمولا بعد از بلوغ انجام می شود، البته احتمال رشد سینه ها تا سن 25 تا 30 سالگی وجود دارد و کوچک کردن سینه بر روی قامت این افراد و نحوه ایستادن و اعتماد به نفس آنها بسیار تاثیر دارد و جراحی سینه در این افراد جنبه درمانی دارد.»
وی گفت:«دسته دیگری از افراد که کاندید کوچک کردن سینه می شوند معمولا افرادی هستند که در اثر حاملگی و شیردهی سینه های آنها از آن حالت قوام و سفتی خارج شده و حالت افتادگی و بزرگی را پیدا کرده است که توصیه ما به این افراد این است که زمانی که دیگر قصد حاملگی مجدد و شیردهی را ندارند اقدام به این کار کنند و حداقل 6ماه تا یک سال از دوران شیردهی آنها بایستی بگذرد و جراحی سینه در این افراد جنبه زیبایی دارد.»
این عضو انجمن جراحان پلاستیک بین المللی گفت:«به دلیل اینکه سینه ها عضوی قرینه ای هستند نحوه جراحی و کوچک کردن سینه ها نیاز به طراحی و قرینه سازی خوب و بادقتی را دارد و باید حتما خون رسانی نوک سینه ها حفظ شود تا بعد از عمل مشکلی برای فرد بوجود نیاید در غیر اینصورت بدترین عارضه ای که ممکن است در اثر جراحی و کوچک کردن سینه بوجود آید این است که خون رسانی نوک سینه ها از بین رفته و دچار عفونت می شوند که این با میزان حجم سینه و افتادگی سینه و تکنیک طراحی سینه ارتباط مستقیمی دارد.»
وی افزود:«عوارض جزئی کوچک کردن سینه عدم قرینگی نوک سینه نسبت به هم است و نیز جای عمل که البته جای جراحی در تمام جراحی ها وجود دارد و جای برش جراحی یک تا دو سال طول می کشد که برطرف شود و برخی افراد نسبت به برش جراحی حساسیت و واکنش نشان می دهند به همین دلیل بایستی قبل ازعمل واکنش به برش جراحی سینه در فرد کاندید بررسی شود.»
این فوق تخصص جراحی و پلاستیک گفت:«اگر فردی این مشکل را داشته باشد قبل از جراحی بایستی وی را از جراحی منصرف کرد و در غیر اینصورت بایستی وی را از عوارض آن آگاه کرد و ممکن است که تا سالها این واکنش به جراحی و که همان برجستگی ها و قرمزی است برطرف نشود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سمیرا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام. دختری 23 ساله هستم و مجرد. قدم 172سانتیمتر و وزنم 72 کیلو. اما سینه هایم نسبت به هیکلم بزرگتر است(سایز سوتینم 85) و کمی باعث پایین آمدن اعتماد به نفسم شده. بزرگی سینه ام ژنتیکی است و با ورزش و حتی تب سوزنی هم برطرف نمیشه. لطفا راهنماییم کنید. دوس دارم الان این جراحی رو انجام بدم اما خانوادم میگن ممکنه زیر جراحی اتفاقی برام بیفته.میگن لااقل بذارم واسه بعد بارداری و شیردهی. اگر الان این جراحی رو انجام بدم آیا ممکنه در دوران بارداری و شیردهی به مشکل بر بخورم؟ مثلا دچار دردو ورم شدیدی بشم؟ یا دوباره سینه هام بزرگو شل و افتاده بشن؟ درضمن اگر بخام سایز سوتینم که الان 85 هستش بعد از عمل به 75 برسه یعنی دو سایز کمتر شه در این صورت نوع جراحیم به شکلی میشه یعنی فقط جراحی دور هاله کافیه یا زیرش یه خطی بصورت T باید ایجاد بشه؟ آخه بیشتر تمایل دارم فقط جراحی دور هاله باشه.
  • م اکبری ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    با سلام من سینه های افتاده دارم هر کدام بیش از یک کیلو بوده سه بچه شیر داده ام و حالا در 4 مهره گردنم دچار استئوفیت و دی های دریشن هستم به نظر شما با جراحی ما مو پلاستی درد های گردنم خوب می شوند؟