سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شده است، شرکت‌های دارویی بتوانند دو برابر حد مقرر فعلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

سقف تسهیلات بانکی برای شرکت‌های دارویی ۲ برابر شد

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شده است، شرکت‌های دارویی بتوانند دو برابر حد مقرر فعلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،کیانوش جهانپور، افزود: شورای پول و اعتبار میزان سقف تسهیلات بانکی که شرکت‌های دارویی می‌توانستند استفاده کنند را به‌منظور کمک به نقدینگی شرکت‌های دارویی به میزان دو برابر افزایش داده است و بر این اساس با پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار مقرر شده است تا شرکت‌های دارویی بتوانند دو برابر حد مقرر فعلی از تسهیلات بانکی استفاده کنند و نامه آن نیز در تاریخ ۲۶تیرماه ۹۷ از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات گمرکی و ارزی نیز برای شرکت‌های دارویی فراهم شده است، اضافه کرد: در تعامل با گمرک تسهیلات گمرکی برای شرکت‌های دارویی ایجاد شده است. همچنین در تعامل بانک مرکزی و سازمان برنامه وبودجه بحث تأمین ارز به میزان ۲.۸میلیارد یورو برای تأمین دارو قطعی شد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه به تسهیلات دیگری که برای شرکت‌های دارویی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و افزود: تسهیلات دیگر در خصوص واردات مواد اولیه دارو بود که بحث ثبت منبع در خصوص دارو و مواد اولیه دارویی نیز تسهیل شد.

وی با بیان اینکه تلاش خود را برای آرامش بیشتر بازار دارویی کشور انجام خواهیم داد، گفت: با توجه به تسهیلاتی که تاکنون ایجاد شده، باز هم باید نقدینگی ریالی تولید‌کنندگان تأمین شود که بخش عمده آن به تحقق مطالبات معوقه شرکت‌های دارویی از بیمه‌ها مربوط می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha