دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 249146

افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که دیابت ندارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند، در این شرایط خطر ابتلا به سرطان در زنان بیشتر از مردان است. طبق آمار سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت بودند و ۱۷٫۵ میلیون نفر از آنها دچار سرطان بودند.

دیابت خطر ابتلا به سرطان را در زنان افزایش می دهد

سلامت نیوز: افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که دیابت ندارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند، در این شرایط خطر ابتلا به سرطان در زنان بیشتر از مردان است. طبق آمار سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت بودند و ۱۷٫۵ میلیون نفر از آنها دچار سرطان بودند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در مطالعه ای جدید، محققان ارتباط بین سرطان و دیابت را بررسی کردند. آنها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان در زنان دیابتی ۲۷ درصد بیشتر نسبت به زنان بدون دیابت، و خطر ابتلا به سرطان در مردان دیابتی ۱۹ درصد بیشتر از مردان بدون دیابت است. در مقایسه مردان و زنان دیابتی، خطر ابتلا به سرطان در زنان ۶ درصد بیشتر از مردان است.

با توجه به اپیدمی هر دو بیماری دیابت و سرطان، مهم است افراد مبتلا به دیابت نسبت به مراقبت های بهداشتی در مورد خطر ابتلا به سرطان آگاه باشند و سعی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند

زنان مبتلا به دیابت در مقایسه با مردان مبتلا به دیابت، ۱۱ درصد بیشتر مبتلا به سرطان کلیه، ۱۳ درصد بیشتر مبتلا به سرطان دهلیزی، ۱۴ درصد بیشتر مبتلا به  سرطان معده و ۱۵ درصد بیشتر مبتلا به سرطان خون می شوند. با این حال، مردان مبتلا به دیابت نسبت به زنان دیابتی ۱۲ درصد بیشتر مبتلا به سرطان کبد می شوند.

هنوز مشخص نیست که چرا خطر ابتلا به سرطان در زنان بیشتر از مردان است، اما محققان فرضیه هایی مثل، داشتن سطوح بالاتر گلوکز خون که می تواند به DNA آسیب برساند و به نوبه خود باعث ایجاد سرطان شود را مطرح می کنند. زنان اغلب مدت زمان طولانی تری در مرحله پیش دیابتی هستند، که در آن سطح گلوکز بالا است.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha