معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تأمین امنیت زنان در قبال خشونت منتظر تأیید نهایی رئیس قوه ‌قضائیه است و ما در این موضوع از قوه ‌قضائیه انتظار داریم.

لایحه تأمین امنیت زنان منتظر تأیید نهایی

سلامت نیوز:معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تأمین امنیت زنان در قبال خشونت منتظر تأیید نهایی رئیس قوه ‌قضائیه است و ما در این موضوع از قوه ‌قضائیه انتظار داریم. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ،با اشاره به وضعیت دختران شین‌آبادی و نشستی که با آنان داشته، گفت: وزارت بهداشت اقدامات گسترده‌ای برای درمان دختران شین‌آبادی انجام داده است؛ به‌طوری‌که بیش از 340 مورد عمل جراحی داشته‌اند؛ ولی به دلیل آسیب سنگینی که به وجود آمده، هنوز مشکلاتی دارند.

ابتکار افزود: نشست مفصلی از این نظر داشتیم که هم صحبت‌های وکیل، هم دختران و هم خانواده‌ها را گوش کردیم و بعد از آن قرار شد مشکلاتی از‌جمله بحث مشاوره روان‌پزشکی که بسیار مهم است، ارائه شود.

مشاور امور بانوان وزارت بهداشت اعلام کرد که حتما این مشاوره‌ها انجام خواهد شد. او درباره وضعیت تحصیلی دختران شین‌آبادی نیز خاطرنشان کرد: با اعلام وزیر آموزش‌وپرورش، تابستان امسال برنامه‌های کمک‌درسی برای آنان ارائه خواهد شد. درهرحال دولت در قبال دختران شین‌آبادی وظیفه دارد و همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت آنان انجام خواهد داد.

او درباره پرونده تجاوز در ایرانشهر نیز اعلام کرد: از طریق قوه ‌قضائیه و استاندار این موضوع را دنبال کرده‌ایم که با مقصران برخورد شود. از طرفی موضوع دیگری که در این زمینه برای ما اهمیت زیادی دارد، لایحه تأمین امنیت زنان در قبال خشونت است. این لایحه مدتی است که در قوه ‌قضائیه است و از این قوه انتظار کمک داریم. این لایحه در انتظار توشیح و تأیید نهایی رئیس قوه ‌قضائیه است.

او در پایان درباره بحث مختومه‌شدن پرونده اسیدپاشی در اصفهان خاطرنشان کرد: من خبر دقیقی در این‌باره ندارم؛ ولی اگر چنین باشد، می‌توانم بگویم بسیار متأسفم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha