یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 24915
سلامت نیوز :بازی برای رشد كودك حیاتی و برای والدین موقعیت مناسبی است تا به دنیای كودكان وارد شوند.
معصومه افسری كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بازی از نظر رشد مهارت های جسمانی، ذهنی، شناختی، هیجانی و اجتماعی كودكان بسیار مؤثر بوده و موجب برقراری ارتباط مثبت با كودك می شود.
به گفته وی، یادگیری حل مسئله، یادگیری كنترل رفتار و هیجانات، ‌یادگیری مهارت های اجتماعی و كنار آمدن با دیگران و یادگیری نقش های اجتماعی مختلف از دیگر جنبه های بازی با كودكان محسوب می شود.
افسری تصریح كرد: وقت گذراندن با فرزندان به این معنی نیست كه والدین حتماً كار خاصی انجام دهند فقط كافیست نشان دهند كه به آنها علاقمندند و به رفتارهایشان توجه دارند.
وی ادامه داد:‌ وقت گذراندن با فرزندان باعث دوست شدن و بهبود بخشیدن رابطه، درك كردن و شناخت دقیق تر آنها می شود همچنین به رشد و ارتقاء كودك كمك زیادی می كند.
كارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد تاكید كرد: در زمان وقت گذراندن با فرزند باید تمام توجه والدین به نیازها،‌ خواسته ها و احساسات كودك باشد و هر روز زمان اختصاصی را هر چند كوتاه، واقعاً با كودك باشند طوری كه كودك احساس كند والدین در دسترس او هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha