دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 249160

محققان کانادایی موفق به توسعه یک ماشین حساب سلامت آنلاین شده اند که قادر به پیش بینی بیماری های قلبی و تخمین سن قلب است.

تخمین سن قلب با ماشین حساب سلامت

سلامت نیوز: محققان کانادایی موفق به توسعه یک ماشین حساب سلامت آنلاین شده اند که قادر به پیش بینی بیماری های قلبی و تخمین سن قلب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان برای توسعه این نرم افزار از رویکرد کلان داده (big data) استفاده کردند که بین سال های 2001 تا 2007 میلادی از 104 هزار و 219 شهروند کانادایی جمع آوری شده بود و شامل اطلاعات مربوط به بستری شدن و آمار مرگ و میر بود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،سپس بر اساس آن نرم افزاری تولید شد که مانند یک ماشین حساب سلامت عمل می کند و افراد می توانند با وارد کردن داده های مورد نظر، احتمال بروز بیماری های قلبی را طی پنج سال آینده پیش بینی کنند. همچنین امکان تخمین سن قلب نیز با این نرم افزار آنلاین وجود دارد.
پیش بینی این ماشین حساب بر اساس اطلاعاتی از قبیل سن، مصرف دخانیات، رژیم غذایی، فشار خون، میزان فعالیت بدنی، نژاد، استرس، احساس تعلق، وضعیت مهاجرت، نژاد، وضعیت اقتصادی، تحصیلات، فشار خون و دیابت است.


ماشین حساب سلامت در حال حاضر در کانادا قابل استفاده است و پس از بررسی اطلاعات در کشورهای دیگر نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست که به راحتی با تغییر شیوه زندگی قابل اجتناب است. اکثر بیماران قلبی از شرایط خود اطلاعی ندارند و بر اساس یک رویداد پزشکی از شرایط خود آگاه می شوند.
نتایج این مطالعه در نشریه CMAJ منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha