دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از کاهش حدود ۴ درصدی ورودی زندان‌ها خبر داد.

کاهش 4 درصدی ورود به زندان‌ها در کشور

سلامت نیوز:معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از کاهش حدود ۴ درصدی ورودی زندان‌ها خبر داد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، علی‌اصغر جهانگیر در نشست شورای قضایی استان سمنان گفت: کاهش ورودی به زندان‌ها در پنج سال گذشته در دستور کار بوده است و به طور سالانه شاهد سه تا چهار درصد کاهش ورودی زندان‌ها بودیم.

معاون قوه قضائیه، تغییر نگاه برای حل بخشی از مشکلات زندان‌ها را لازم دانست و افزود: وقتی نگاه تبدیل به آن شود که به هر علتی اشخاص را به زندان بفرستیم از اثر گذاری زندان کاسته خواهد شد.

جهانگیر کم‌بودن آمار متهمین نسبت به محکومین در استان سمنان در قیاس با سطح کشور را بیانگر نگاه مسئولین و قضات در جهت سرعت بخشی به رسیدگی به پرونده‌ها عنوان کرد.

وی گفت: زندان‌های استان سمنان مناسب نیست و زندان‌های استان از جمله محرومترین بخش‌های آن به حساب می‌آید.

معاون قوه قضائیه ضمن اعلام حمایت از طرح های مرتبط با زندان‌ها، سرعت بخشی جهت ایجاد فضاهای مناسب و جابجایی زندان‌ها در استان سمنان را نیازمند تلاش جدی و فوق العاده دانست.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور همچنین از ایجاد یک بانک اطلاعات جامع از وضعیت، اقتصادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و خانوادگی در سال جاری خبر داد و افزود: مشکلات خانواده زندانیان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

جهانگیر از خدمات رسانی و اداره زندانیان کشور گزارشی ارائه داد و طی آن رسیدگی به خانواده ی زندانیان، افزایش برنامه های فرهنگی و دینی در زندانها، ارتقاء آموزشهای مختلف، انتقال زندانها به خارج از شهرها، تقویت حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد، به کارگیری‌ مجازات‌های جایگیزین حبس را از جمله برنامه های در حال اجرا در این سازمان عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha