سلامت نیوز :وزیر كشور و دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد: با سوداگران مواد مخدر روانگردان و صنعتی طبق قانون قاطعانه برخورد خواهد شد.
 
به گزارش  ایرنا، مصطفی محمد نجار  در حاشیه سی امین كنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد كه در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش مواد روانگردان و صنعتی بسیار خطرناك است و تغییر الگوی مصرف را همراه دارد.
محمد نجار خاطر نشان كرد: مواد مخدر صنعتی و روانگردان اثرات روحی و روانی بسیار زیادی روی افراد دارد و مقابله با آن، نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی است.
وی، درمان و پیشگیری از اعتیاد را یكی از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: آگاه سازی در خانواده ها، مدارس، دانشگاهها و محیط های كاری را بر اساس همین اولویت ها در دستور كار قرار داده ایم.
وزیر كشور تاكید كرد: تهدید امروز دشمن، تهدید فرهنگی است و با توجه به اینكه جامعه ما به عنوان یك جامعه الگو مطرح است استكبار، تهدید فرهنگی را برای مقابله با جمهوری اسلامی در دستور كار خود قرار داده است.
محمد نجار درباره سند جامع پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: این سند را رییس جمهوری ابلاغ كرده است و برنامه كاری همه دستگاهها خواهد بود.
وی درباره سی امین كنگره علمی پیشگیری از اعتیاد نیز گفت: بیش از یكهزار و 200 مقاله به دبیر خانه این كنگره ارسال شده است كه از این تعداد، 200 مقاله انتخاب و به عنوان برتر معرفی شده و همین مقالات برتر، تولیدات فكری در بحث پیشگیری است .
دبیر كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: در كنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد، بیش از شش هزار متخصص، برای آگاه سازی مردم آموزش دیده اند.
وزیر كشور درمورد ساخت اردوگاههای مراكز درمان و نگهداری معتادان اظهار داشت: این اردوگاهها در پنج استان برای نگهداری معتادان ولگرد، بی خانمان و نیازمند درمان ساخته می شود.
محمد نجار درباره ترانزیت مواد مخدر از مرزهای زمینی و دریایی افزود: رییس جمهوری بودجه خوبی برای انسداد مرزها در نظر گرفته كه نسبت به بودجه سال گذشته 17 برابر رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha