یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 24928
سلامت نیوز :کارشناسان علوم بهداشتی در آمریکا هشدار دادند که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های همراه موجب مصرف قند كه سوخت اصلی مغز است، می‌شود.

به گزارش ایسنا، متخصصان موسسه ملی بهداشت آمریکا در بررسی‌های خود نشان دادند که 50 دقیقه مداوم صحبت با تلفن همراه می‌تواند فعالیت سلول‌های مغزی را در منطقه‌ای از مغز که به آنتن نزدیکتر است تغییر دهند.

خبرگزاری رویترز در این ‌باره گزارش داد، محققان می‌گویند: ما مشاهده کردیم که در مغز افرادی که به مدت 50 دقیقه مداوم با تلفن همراه صحبت می‌کنند در منطقه نزدیک به آنتن، متابولیسم قند مغز افزایش می‌یابد که نشانه فعالیت مغزی است. با وجود این، دانشمندان آمریکایی تاکید کردند که هنوز مشخص نیست این تغییر فعالیت سلول‌های مغزی چه اثراتی بر روی سلامت انسان می‌گذارد و این بدان معنی نیست که میان ابتلا به سرطان و استفاده تلفن‌های همراه ارتباط وجود دارد.

به گفته پزشکان، این نتایج نشان داد که تششعات ضعیف الکترومغناطیس تلفن‌های همراه می‌تواند فعالیت مغزی را تغییر دهد، اما این تحقیقات هیچ آگاهی جدیدی در خصوص احتمال وجود ارتباط میان سرطان و تلفن‌های همراه ارائه نکرد.

بنا بر گزارش رویترز، تلفن‌های همراه از اواخر دهه 1980 میلادی وارد بازار شدند و امروز در تمام دنیا بیش از پنج میلیارد دستگاه تلفن استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha