عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با ارزیابی مثبت از عملکرد تامین اجتماعی در ارائه خدمات در مراکز تحت پوشش خود از بی‌توجهی این سازمان نسبت به شهرستان‌های فاقد مرکز درمانی، داروخانه‌ها و بخش خصوصی انتقاد کرد.

عقب ماندن تأمین اجتماعی از برنامه‌ توسعه بیمارستان‌های خصوصی و داروخانه‌ها

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس، با ارزیابی مثبت از عملکرد تامین اجتماعی در ارائه خدمات در مراکز تحت پوشش خود از بی‌توجهی این سازمان نسبت به شهرستان‌های فاقد مرکز درمانی، داروخانه‌ها و بخش خصوصی انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز، احمد حمزه درگفت وگو با خانه ملت، در ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی در جهت ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی در کشور گفت: عملکردی که سازمان تامین اجتماعی تاکنون در حوزه اختیاراتش داشته، قابل قبول بوده است، کما اینکه بیمارانی که به بیمارستان‌های تحت پوشش این بیمه مراجعه کرده‌اند از نحوه ارائه خدمات این مراکز رضایت کامل دارند.

نماینده مردم کهنوج درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید بیمه تامین اجتماعی به ارائه بهترین امکانات درمانی در مراکز تحت پوشش خود پرداخته و در میزان پرداختی به ارائه‌کنندگان خدمات هم به خوبی اقدام کرده است، تاجایی که می‌توان گفت در این زمینه از دیگر بیمه‌ها عقب نیست، ضمن اینکه پرداخت‌هایی که برای موسسات تحت پوشش آن صورت گرفته را هم با قیمت گرانتری می‌خرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نقاط ضعفی که در عملکرد بیمه تامین اجتماعی در روند ارائه خدمات درمانی وجود دارد تاکید کرد: البته بیمه تامین اجتماعی در نحوه ارائه خدمات به شهرستان‌هایی که فاقد مراکز ارائه خدمات درمانی هستند و در تلاش هستند که از وزارت بهداشت خرید خدمت کنند، عملکرد قابل قبولی ندارد، همچنین در بخش خصوصی و داروخانه‌ها تا حدودی عقب است و در جاهایی هم که قرار است از دانشگاه‌های دولتی خرید خدمت کند، اقدام مطلوبی ندارد که خود جای سوال دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد تاثیر عدم پرداخت بدهی دولت در روند ارائه خدمات تامین اجتماعی تصریح کرد: در قانون بودجه 97 ردیف‌هایی برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است که اگر در دولت عزمی برای پرداخت این میزان بدهی وجود داشته باشد، قطعا با تخصیص ردیف تعیین شده می‌تواند به این امر مبادرت ورزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha