متأسفانه امروز شاهد خرید دستگاه‌هایی به منظور تأثیرگذاری بر تعیین جنسیت جنین هستیم كه این دستگاه به دلیل اینكه بیمار از عملكرد آن آگاهی كافی ندارد،عملا بدون كاربرد باقی مانده و فرد با صرف هزینه‌ مجدد باید نسبت به بكارگیری آن اقدام كند.

سلامت نیوز :استفاده از آمپول،دارو و مكمل‌های غذایی موجود در بازار تأثیری در تعیین جنسیت جنین ندارد.
فائز جهانشاد،مشاور ژنتیك پزشكی كشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: متأسفانه امروز شاهد خرید دستگاه‌هایی به منظور تأثیرگذاری بر تعیین جنسیت جنین هستیم كه این دستگاه به دلیل اینكه بیمار از عملكرد آن آگاهی كافی ندارد،عملا بدون كاربرد باقی مانده و فرد با صرف هزینه‌ مجدد باید نسبت به بكارگیری آن اقدام كند.

وی گفت:زوجینی كه تصمیم دارند فرزند پسر یا دختر داشته باشند،باید در دو ماه پیش از بارداری به مراكز تخصصی زنان و زایمان كه گروه‌های دیگری نظیر متخصص اورولوژی مردان، مشاوره ژنتیك پزشكی و پزشك متخصص زنان و زایمان در آن دخیل هستند،اقدام به تعیین جنسیت جنین كنند.
 

جهانشاد مصرف قرص و آمپول را بدون تأثیر در جنسیت جنین عنوان كرد و گفت:فقط در زوجینی كه شاهد تأخیر در باروری و سقط جنین بوده اند،مصرف قرص و آمپول تأثیرگذار بوده و بدین جهت این افراد باید زیرنظر پزشك معالج اقدام به مصرف موارد فوق كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha