سلامت نیوز :با وجود پیشرفت های زیادی كه در مورد پیشگیری،تشخیص و درمان بیماری های عفونی در سالمندان حاصل شده است؛اما بر طبق آمارها هنوز عفونت ها علت 30 درصد موارد مرگ و میر این افراد را تشكیل می دهد.
بهروز نقیلی،متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:در سال های اخیر با كنترل بیشتر عوامل عفونی بروز و شیوع بسیاری از بیماری های عفونی در بین مردم كاهش یافته و در نتیجه آن ،موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری ها هم تا حدودی كاهش یافته است.

وی كفت:با وجود كاهش بروز بیماری های عفونی،اما به نظر می رسد یكی از علل رایج و مهم بستری مردم به ویژه سالمندان در مراكز آموزشی و درمانی از جمله بیمارستان ها عفونت است.

نقیلی با بیان اینكه عفونت ها در بین مردم به ویژه در افراد مسن و سالمند بستری در مراكز درمانی موجب افزایش خطر مرگ و میر این افراد می شود،تأكید كرد:با وجود پیشرفت های زیادی كه در مورد پیشگیری،تشخیص و درمان بیماری های عفونی در سالمندان حاصل شده است،اما بر طبق آمارها هنوز عفونت ها علت 30 درصد موارد مرگ و میر این افراد را تشكیل می دهد.

وی یادآور شد:ضعف سیستم ایمنی،تغییرات فیزیولوژیك در اندام های مختلف و فقدان علایم و نشانه های كلاسیك عفونت مانند تب؛تشخیص و درمان عفونت را در بیماران به ویژه افراد سالمند مشكل ساخته است.

نقیلی با اشاره به اینكه علایم بالینی همچون ضعف و بی حالی، علایم گوارشی، ریوی و ادراری می تواند بیانگر شروع بیماری های عفونی باشد، خاطرنشان كرد: تشخیص به موقع و شروع زودرس درمان بیماران می تواند باعث كاهش قابل توجه مرگ و میر افراد مبتلا به بیماری های عفونی به ویژه سالمندان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha