یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 24938
سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی تخصصی باروری ونابارروی ایران گفت :هر سال حدود یک میلیون ازدواج در کشور صورت می گیرد که از این تعداد 100 تا 150 زوج ها مشکل ناباروری دارند و از این رو می توان گفت 15 درصد زوج های جوان با مشکل ناباروری روبه رو هستند .
 
دکتر  محمد رضا نوروزی در گفت و گو با ایرنا افزود : این در حالی است که هر سال این تعداد زوج نابارور به زوج های نابارور کشور اضافه می شوند.
وی عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، روحی -روانی ، فیزیولوژی ، بیماری های ژنتیک و آلودگی هوا را از جمله عوامل موثر بر بروز ناباروری در زوج های جوان کشور اعلام کرد.
دکتر نوروزی به مشکلات بیمه برای درمان ناباروری برای زوج های جوان کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به این که هزینه درمان ناباروری زوج های جوان بالا است و آنها در هر نوبت به طور متوسط بین 10 تا 30 میلیون ریال هزینه می کنند اما بیمه ها هنوز هزینه های درمان ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دهند.
رییس کنگره بین المللی و ملی باروری و ناباروری اظهارداشت : شانس موفقیت درمان ناباروری برای زوج ها بین 30 تا 40 درصد است و اگر موفق نشدند ، ممکن است بار دیگر برای درمان یاد شده مراجعه کنند که باز هم متحمل هزینه خواهند شد و این موضوع از جمله عوامل مهم بالا رفتن میزان استرس برای زوج های نابارور است .
نورزوی با تاکید براین که کاهش استرس بیمار برای درمان بسیار مهم است ، گفت : یکی از راه های کاهش استرس بیمار ، برطرف کردن دغدغه تامین هزینه برای بیمار است .زیرا مطالعات نشان داده در صورتی که بیمار دغدغه درمان نداشته باشد ،نتایج درمان برای بهبود وی موفقیت آمیز تر بوده است .
دبیر انجمن علمی باروری و ناباروری افزود : درمان های جدید باعث شده است که بیش از 90 درصد زوج ها از درمان های جدید سود ببرنداز این رو باید پوشش بیمه ای برای درمان ناباروری درنظر گرفته شود .
دومین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره سراسری باروری و ناباروری ایران از 11 تا 13 اسفند ماه امسال در تالار رایزن کاشانک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha